شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15823
منتشر شده در جمعه, 14 آذر 1399 22:13
تعداد دیدگاه: 0
صدور-مجوز-برای-کشتار-۴۱۱-هزار-قطعه-مرغ-در-کردستان

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طی هفته گذشته ۲۳۴ مجوز برای کشتار ۴۱۱ هزار قطعه...

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طی هفته گذشته ۲۳۴ مجوز برای کشتار ۴۱۱ هزار قطعه مرغ در استان صادر شده و نیاز استان را به صورت کامل پوشش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرید سپری شامگاه جمعه در جلسه تنظیم بازار گوشت مرغ استان، اظهار کرد: کردستان در تولید مرغ هیچ محدودیتی ندارد و همچنان گوشت مرغ با کیفیت در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: طی هفته اخیر در شهرستان‌های مختلف استان ۲۳۴ مجوز برای کشتار ۴۱۱ هزار و ۲۵۰ قطعه مرغ به مقصد کشتارگاه‌های داخل استان صادر شده است.

سپری اعلام کرد: از هفته پیش رو نیز ۶۰ درصد مجوزها برای داخل استان و ۴۰ درصد برای خارج از استان صادر خواهد شود و بر اساس ظرفیت تولید و کشش بازار اعداد تغییر خواهند کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در راستای کاهش هزینه خانوار و بهبود معیشت مردم تلاش بر این است قیمت‌های مصوب برای هر کیلوگرم گوشت مرغ اجرا شود.

در ادامه این جلسه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بر اساس آمارهای گرفته شده تا تاریخ ۱۲ آبان ماه سال‌جاری ۱۶۷ واحد با تولید جوجه‌های ۴۰ روزه با ظرفیت ۳۷۸ هزار و ۹۲۰ قطعه جوجه‌ریزی کرده‌اند.

سید احمد زکریایی نژاد افزود: این تعداد به مرور روانه بازار می‌شود و چنانچه مدت پرورش از ۴۰ روز بیشتر باشد برای این مدت اضافی نهاده به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشتار و افزایش هزینه تولید خوشبختانه مشکل خاصی در تولید مرغ در استان کردستان وجود ندارد.

نوشتن دیدگاه