شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15714
منتشر شده در یکشنبه, 09 آذر 1399 08:05
تعداد دیدگاه: 0
بارش-حادی-در-راه-استان-مرکزی-نیست-جبران-عمده-خسارات-سیل-97

ایسنا/مرکزی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: تا دوشنبه در استان بارش خواهیم داشت، اما طبق پیش...

ایسنا/مرکزی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: تا دوشنبه در استان بارش خواهیم داشت، اما طبق پیش بینی های هواشناسی، بارش حاد و سختی پیش رو نداریم.

حمید غیاثی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آمادگی استان در موضوع بارندگی های پیش رو در روزهای پایانی پاییز و زمستان ۹۹ بیان کرد: ابتدای هر فصل ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران با تشکیل جلسه برای مخاطرات خاص فصل تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند و هشدارهای لازم را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه در فصل پاییز و زمستان سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی ها هشدارهای لازم را اعلام می کند و به اعضای ستاد، فرمانداران و شهرداران جهت آمادگی این هشدارها ابلاغ و تاکید می شود، افزود: ستاد استان و شهرستان ها برای بارندگی ها و فصل زمستان آمادگی دارند و برای امروز و روز آینده با توجه به پیش بینی و هشدار هواشناسی تقریبا الگوی بارشی هفته گذشته را در استان خواهیم داشت و از امشب تا دوشنبه بارندگی خواهیم داشت.

غیاتی تاکید کرد: طبق پیش بینی ها بارندگی حاد و سختی پیش رو نخواهیم داشت، اما همه دستگاه ها مانند راهداری، هلال احمر، پلیس راه و دستگاه های خدمات رسانی مانند اورژانس آمادگی لازم را دارند.

وی در خصوص خسارت های وارده به بخش های مختلف استان در سیلاب دو سال گذشته، اظهار کرد: خسارت ها در سه بخش کشاورزی، زیرساخت ها و دستگاه ها وارد شد که بخش عمده ای از خسارات جبران شد، البته هنوز تعدادی نقطه حادثه خیز وجود دارد که به صورت مداوم در برنامه کاری قرار دارد و حفاظت های مدیریت شده درخصوص آنها دنبال می شود، اما بیش از ۹۰ درصد از نقاطی که در سیلاب سال ۹۷ خسارت دیدند رفع خطر شدند.

غیاثی با تاکید بر اینکه در سیلاب سال ۹۷ بیش از هزار میلیارد ریال به استان خسارت وارد شد، گفت: طی دوسال اخیر با اقدامات انجام شده که عمده آن در حوزه جهاد کشاورزی بود، خسارات جبران شد و قطعا در صورت وقوع سیل یا سیلاب، این حجم خسارت را متحمل نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از خسارات در حوزه کشاورزی و متوجه کشاورزان است، افزود: متاسفانه در حوزه کشاورزی، کشاورزان توجه کمی به مسئله بیمه دارند، دولت سیاست بیمه محصولات کشاورزی را در نظر دارد و باید کشاورزان نیز به سمت بیمه محصولات حرکت کنند، به نظر می رسد در حوزه مرغ ۱۰۰ درصد مراکز تولیدی صنعتی بیمه هستند، اما در بخش های دیگر کشاورزی شرایط خیلی خوبی حاکم نیست و لازم است که در حوزه سوق دادن کشاورزان به سمت بیمه محصولات کشاورزی تلاش بسیاری صورت گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی در خصوص وضعیت رودخانه اراک اظهار کرد: رودخانه تعیین حریم شد، ریزش هایی در دیوار ساحلی وجود داشت که توسط شهرداری رفع شده است و ۹۰ درصد دیواره های ساحلی اصلاح شده و رفع مشکل نقاط دارای مشکل در منطقه کرهرود تا حدودی انجام شده است.

انتهای پیام,

نوشتن دیدگاه