کد خبر: 15596
منتشر شده در شنبه, 01 آذر 1399 17:09
تعداد دیدگاه: 0
اقتصاد-هند-زودتر-از-آن‌چه-انتظار-می‌رفت-بازخواهد-گشت

بانک بارکلیز پیش‌بینی خود در مورد رشد اقتصادی هند را افزایش داد و اعلام کرد اقتصاد این کشور...

بانک بارکلیز پیش‌بینی خود در مورد رشد اقتصادی هند را افزایش داد و اعلام کرد اقتصاد این کشور سریع‌تر از آن‌چه انتظار می‌رفت از بحران کرونا ریکاوری خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین‌هوا، بانک بارکلیز پیش‌بینی خود در مورد رشد اقتصادی هند را افزایش داد و اعلام کرد اقتصاد این کشور سریع‌تر از آن‌چه انتظار می‌رفت از بحران کرونا ریکاوری خواهد شد.

این بانک در پیش‌بینی جدید خود رشد اقتصادی هند در ۲۰۲۲ را به ۸.۵ درصد افزایش داد. این در حالی است که در پیش‌بینی قبلی این بانک رشد اقتصادی ۷ درصدی برای این سال تخمین زده شده بود.

این اصلاحیه مثبت در حالی انجام می‌شود که منحنی ابتلاء به ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان در حال بازگشت است. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند از ۹ میلیون نفر فراتر رفته است اما تعداد مبتلایان جدید روزانه پس از به اوج رسیدن در اواسط سپتامبر، روندی نزولی داشته است.

بارکلیز در یادداشتی که به روئیت اکانومیک تایمز رسیده است نوشته است: چشم‌انداز یک واکسن مؤثر در آینده نزدیک و درصد بالای آنتی‌بادی در بین هندی‌های نجات یافته از ویروس کرونا باعث شده است ریکاوری اقتصادی سریع‌تری در انتظار هند باشد.

البته بارکلیز پیش‌بینی رشد اقتصادی هند در سال مالی جاری را از منفی ۶ درصد به منفی ۶.۴ درصد کاهش داد و اعلام کرد برای ۳ ماهه دوم سال مالی جاری رشد منفی ۸.۵ درصدی را برای هند تخمین زده است.