شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1556
منتشر شده در دوشنبه, 13 بهمن 1393 22:09
تعداد دیدگاه: 0
مدیر اجرای طرح و توسعه ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه خبر داد؛

مدیر اجرای طرح و توسعه ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه گفت: با بهره‌برداری از پروژه کامیون ریز گندله در ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا، سالانه بیش از 20 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای فولاد مبارکه حاصل شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه، علیرضا...

 

مدیر اجرای طرح و توسعه ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه گفت: با بهره‌برداری از پروژه کامیون ریز گندله در ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا، سالانه بیش از 20 میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی برای فولاد مبارکه حاصل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد مبارکه، علیرضا فندرسکی اظهار کرد: پروژه کامیون ریز گندله در ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا به‌منظور افزایش ظرفیت و ذخیره مواد اولیه در پارک‌های انباشت و برداشت این ناحیه با ظرفیت 2 هزار تن در ساعت به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به وجود محدودیت حمل ریلی و عدم وجود کاردامپر برای تخلیه گندله در این ناحیه، کار تخلیه و دپو سازی گندله‌ها با به‌کارگیری بیل مکانیکی و لودر انجام می‌شد و با کمترین ظرفیت ممکن و تحمیل هزینه‌های زیادی ناشی از به‌کارگیری فرآیندهای مذکور همراه بود که پس از اجرای این پروژه، اکنون گندله ورودی مستقیماً قابل شارژ به دی بین واحد احیای مستقیم بوده و یا قابل دپوسازی از طریق دستگاه استاکر در محوطه پارک انباشت و برداشت بود.

فندرسکی‌پور خاطرنشان کرد: آزمودن‌های بدون بار و با بار پروژه کامیون ریز گندله واحد انباشت و برداشت فولاد سبا با موفقیت به انجام رسیده و این واحد در مدت 6 ماه با صرف هزینه 40 میلیارد ریالی به مرحله راه‌اندازی رسید.

مدیر اجرای طرح و توسعه ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این طرح شامل محوطه‌سازی، احداث دیوار حائل بتنی، طراحی و ساخت دو عدد هاپر و فیدرهای قابل تنظیم بوده و در اجرای آن از 3هزار نفر ساعت نیروی متخصص و 12هزار نفر ساعت نیروی ماهر استفاده‌شده است.

وی در ادامه به آثار اشتغال‌زایی این پروژه اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه موجب ایجاد 16 فرصت شغلی شده است.

نوشتن دیدگاه