شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1535
منتشر شده در شنبه, 11 بهمن 1393 15:30
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:‌ فولادسازها در شرایط سختی به سر می‌برند، ولی امیدوار به رونق صنعت فولاد در سال آینده هستیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان با ابراز امیدواری به رونق صنعت فولاد در سال آینده اظهار داشت: با حمایت از آزادسازی محصولات فولادی...

 

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:‌ فولادسازها در شرایط سختی به سر می‌برند، ولی امیدوار به رونق صنعت فولاد در سال آینده هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان با ابراز امیدواری به رونق صنعت فولاد در سال آینده اظهار داشت: با حمایت از آزادسازی محصولات فولادی توسط دولت یازدهم و رفع محدودیت از صادرات محصولات فولادی نه‌تنها توازن بازار داخلی بر هم نخورد، بلکه سبب افزایش تولید ورق‌های فولادی، میلگرد، تیرآهن و شمش فولادی در کشور شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ضمن تأکید بر لزوم ادامه این روند در سال آینده افزود: این اقدام در راستای حمایت از تولیدکنندگان و تولید داخلی است و همچنین باعث ایجاد رقابت در بازارهای بین‌المللی می‌شود.

سبحانی افزود: فولادسازها در شرایط سختی به سر می‌برند و البته باید در این شرایط سخت هم ادامه حیات دهند و با همکاری، همدلی و مدیریت هوشمندانه جمیع مشکلات و موانع به اهداف ترسیم‌ شده صنعت فولاد کشور دست ‌یابیم.

وی مشکلات موجود در این راه را در دو بخش مربوط به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و بخش دولت خواند و تصریح کرد: برای توسعه صنعت فولاد و دست‌یابی به 55 میلیون تن فولاد که وزیر محترم نیز به آن تأکید کردند بنگاه‌های اقتصادی باید بیشتر از هر زمان دیگر به سمت تولید بهینه، و بهینه‌سازی ظرفیت‌ها و کاهش هزینه‌ها گام بردارند و باید با آسیب‌شناسی نقاط ضعف در شرکت‌ها و خطوط تولید دست‌یابی به این مهم را عملیاتی کرد.

سبحانی با بیان این مطلب که دولت هم می‌تواند با کارهای زیربنایی از قبیل توسعه حمل ریلی، رفع موانع و محدودیت‌های گمرکی در صادرات، اسکله و تأمین منابع انرژی و مواد اولیه چالش‌های فراروی صنعتگران را بردارد، خاطر نشان کرد: باید برای تولید 55 میلیون تن فولاد 160 تا 170 میلیون تن سنگ‌آهن استخراج و فرآوری شود و توسعه شبکه ریلی در حمل‌ونقل نزدیک به 200 میلیون تن جابجایی در حمل مواد اولیه و محصولات تولید شده صورت گیرد.

وی سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه در فولاد هرمزگان را گامی در راستای توسعه صنعت فولاد برشمرد و با تأکید بر این مهم که در منطقه هرمزگان از مزیت‌های اسکله، آب و حمل‌ونقل برخورداریم تصریح کرد: توسعه بیشتر صنعت فولاد در این منطقه یک پروژه ملی است که حمایت و کمک بیشتر دولت و مسئولین محترم را می‌طلبد.

نوشتن دیدگاه