پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403, Thursday 25 April 2024, مصادف با 16 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 1534
منتشر شده در شنبه, 11 بهمن 1393 15:16
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل جهادکشاورزی استان اصفهان:
احداث 366 طرح کشاورزی در فجر93

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان بر کیفیت بالای سیب سمیرم تاکید و فراوانی آن در بازار را خلل در روند صادرات این کالای مرغوب بیان کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز ، قدرت اله قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سیب سمیرم یکی از محصولات خوش نام و مرغوب استان اصفهان و کشور است که توانسته کیفیت...

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان بر کیفیت بالای سیب سمیرم تاکید و فراوانی آن در بازار را خلل در روند صادرات این کالای مرغوب بیان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، قدرت اله قاسمی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سیب سمیرم یکی از محصولات خوش نام و مرغوب استان اصفهان و کشور است که توانسته کیفیت خود را حفظ کند و روز به روز بهتر شود.
وی اظهار کرد: همیشه صادرات یا عدم صادرات کالا تابع بازارهدف بوده و وقتی این انباشتگی تولید و صادرات خیلی با هم تناسب نداشته باشد، مشکل کنونی به وجود می آید که سیب سمیرم بیش از اندازه در بازارهای داخلی وجود دارد.
قاسمی تصریح کرد: این موضوع به فرهنگ عمومی جامعه نیز بستگی دارد که وقتی یک کالایی زیاد می شود از آن استقبال نمی کنند، اما وقتی یک کالا کمیاب است، بیشترین استقبال را از آن دارند.
مدیرکل جهادکشاورزی استان اصفهان همچنین در زمینه آلوده بودن محصولات کشاورزی استان هایی که در حال حاضر با آلودگی آب و هوا دست و پنجه نرم می کنند بیان کرد: براساس استاندارد های موجود محصولات استان به طور دقیق رصد شده و هموطنان بابت کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی استان اصفهان اطمینان داشته باشند، اما در خصوص محصولات کشاورزی دیگر استان ها نیز چون اطلاعات دقیقی ندارم اظهارنظر نمی کنم، ولی همین قدر می دانم که اگر یکی از عوامل خاک ، آب و یا هوا آلوده باشد، امکان آلودگی محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.
قاسمی خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان به هیچ عنوان اجازه کشت محصول با آب فاضلاب را نمی دهد و همکاری خوبی را در این زمینه با دستگاه قضایی دارد، به گونه ای که اگر ثابت شود محصولات کشاورزی در منطقه ای به صورت آلوده آبیاری شده به سرعت آن محصول را معدوم کرده و به صاحب آن خسارت پرداخت می گردد.
وی در ادامه از احداث 366 پروژه اجرایی مرتبط با کشاورزی در دهه فجر خبر داد و افزود: در سال 93 دولت نگاه ویژه ای به تامین اعتبار برای سامانه های نوین آبیاری دارد که از هزار و 300 میلیارد اعتبار پیش بینی شده حدود100 میلیارد آن به استان اصفهان تعلق گرفته که از این میزان حدود 50 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
قاسمی اضافه کرد: در شرایط کنونی برای اصلاح شبکه های آبیاری استان هیچ محدودیتی نداریم و کشاورزانی که در هرشهرستان استان اصفهان بخواهند برای اصلاح سامانه آبیاری کشاورزی اقدام کنند،اعتبار لازم در اختیارشان قرار می گیرد.
مدیرکل جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: اکنون این استان رتبه اول کشور به لحاظ تعداد دام را دارد و سالیانه به طور میانگین حدود یک میلیون و 88هزار تن از حدود 8 میلیون تن شیر خام کشور را روانه بازار می کند.
قاسمی اظهار کرد: حدود 66 هزار و 700 تن گوشت به طور سالیانه در این استان تولید می شود و این آمار 6 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.
وی درخصوص تولید گوشت مرغ نیز رقم 165 هزارتن در سال را اعلام و افزود: با تولید سالیانه حدود 90 هزارتن تخم مرغ در استان اصفهان موفق شدیم در جایگاه سوم تولید کشور بایستیم.

نوشتن دیدگاه