جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13982
منتشر شده در دوشنبه, 27 مرداد 1399 18:55
تعداد دیدگاه: 0
بوشهر-قطب-آزمایشگاهی-کشور-دلیل-تاخیر-در-بهره‌برداری-از-پروژه-چرخ‌وفلک-را-نمی‌دانم

ایسنا/بوشهر مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: استان بوشهر به عنوان قطب آزمایشگاهی کشور با ۴۷ آزمایشگاه...

ایسنا/بوشهر مدیرکل استاندارد بوشهر گفت: استان بوشهر به عنوان قطب آزمایشگاهی کشور با ۴۷ آزمایشگاه همکار با ۳۰۰ مورد زمینه کاری دارای آزمایشگاه‌های منحصر به فردی از جمله کلاه ایمنی، کولر گازی، شمع خودرو، کمک فنر و رادیاتور است.

محمدرحیم بهره‌مند ظهر روز جاری -دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹- در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: نقش مهم استاندارد در همه ابعاد زندگی بر هیچکس پوشیده نیست، در راستای تحقق شعار جهش تولید، تولید محصولات باید بر اساس استانداردهای تدوین شده مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت فاقد استاندارد لازم بودند که با هماهنگی‌های انجام شده تمامی جایگاه‌ها مورد بازرسی قرار گرفت و حتی برخی به میزان نقص پلمب شده و در صورت نداشتن استانداردهای لازم اجازه فعالیت نداشتند. در این راستا بیش از ۱۰ هزار و ۲۳۹ مورد بازرسی از ناظرهای سوخت مایع صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اهمیت تدوین استاندارد افزود: استان بوشهر دارای توانمندی بالایی در زمینه نوشتن استانداردها به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی است که طی هفت سال اخیر ۱۰۵۷ استاندارد ملی بر پایه همکاری با دانشگاه‌ها تدوین شده است.

بهره‌مند با تاکید بر تقویت نیرو و توانمندسازی شرکت‌های بومی بازرسی اظهار کرد: یک شرکت بین‌المللی بازرسی فنی و 4 شرکت ملی به واسطه برنامه‌ریزی و آموزش های ارائه شده راه اندازی شده اند. پیش از این برای ارائه برخی از خدمات مانند بازرسی آسانسور از ظرفیت تهران استفاده میشد اما اکنون با راه‌اندازی واحدهای بومی توانمند، خدمات در محل توسط 4 شرکت بازرسی انجام می‌شود که ارزان‌تر و سریع‌تر است.

این مسئول عنوان کرد: استان بوشهر به عنوان قطب آزمایشگاهی کشور با  ۴۷ آزمایشگاه همکار با ۳۰۰ مورد زمینه کاری دارای آزمایشگاه‌های منحصر به فردی از جمله کلاه ایمنی، کولر گازی، شمع خودرو، کمک فنر و رادیاتور است. آزمایشگاه باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیز تنها در بوشهر، تهران و هرمزگان وجود دارد. پیش از این توان آزمایشگاهی کمتر از 60 درصد بوده که الان به بیش از 95 درصد رسیده است و دیگر تولیدکنندگان نیاز چندانی به استفاده از ظرفیت برون استانی ندارند. 

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به توسعه پوشش استانداردسازی گفت: در بسیاری از شهرستان ها فاقد نمایندگی بودیم که در حال حاضر با ایجاد نمایندگی، نیاز مراجعه به مرکز استان به صفر رسیده است. نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی و محصولات صادراتی، تسریع در ترخیص کالا و استانداردسازی محصولات تولید داخل از دیگر اقدامات مثبت و شاخص آزمایشگاه‌های همکار استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از شهرداران این است که خریدهای جدید خود را بر اساس استانداردها انجام دهند و برای تجهیز زمین‌های بازی از وسایل غیر استاندارد و غیر مجاز مانند تاب با نشیمنگاه فلزی استفاده نکنند. در خرید کالا و نصب آن باید استانداردها رعایت شود و نصب زیر نظر شرکت های معتبر انجام شود.

محمدرحیم بهره‌مند با بیان اینکه در آخرین مرحله هر پروژه بازرسی و اعلام نظر انجام می‌شود، اضافه کرد: درباره چرخ‌وفلک بوشهر چون جزو سازه‌های سنگین محسوب می شود باید حین ساخت بر روی آن بازرسی انجام شود. یکی از بهترین بازرسان که کارشناس رسمی استاندارد است بر این پروژه نظارت دارد. دلیل تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه را نمی‌دانم اما تا الان روند ساخت ایران تحت نظر شرکت بازرسی انجام شده و در آخرین مرحله نیز -پس از اتمام کار- شرکت دیگری با بررسی و بر مبنای شواهد و مدارک وضعیت نهایی استاندارد سازه را مشخص می‌کند.

این مسئول در خصوص وضعیت استاندارد آسانسورهای بیمارستان‌های بوشهر گفت: انصافاً در این شرایط مدافعان سلامت از جمله پزشکان و پرستاران و کادر درمانی با ایثار و فداکاری بی‌نظیری به درمان بیماران مبتلا به کرونا می‌پردازند که قابل تقدیر است. خوشبختانه تمام نواقص بحرانی بیمارستان‌ها تا الان برطرف شده است و در حال حاضر نظارت خوبی نیز انجام می‌شود. البته مواردی وجود دارد که آسانسور خانگی در مراکز تجاری و خدماتی نصب شده که این اصلاً مناسب نیست و اگر می‌بینیم اتفاقی رخ نمی‌دهد به واسطه نظارت‌ها است.

وی در پاسخ به وضعیت استانداردهای مراکز آموزشی در آستانه آغاز سال تحصیلی بیان کرد: با توجه به شرایط شرایط جدید و شیوع کرونا در جهان لازم است که استانداردهای جدیدی تدوین شود. لذا پیشنهاد می‌شود استانداردها و ضوابط بهداشتی سختگیرانه‌تری اعمال شود و همچنین یک سری آیین‌نامه بهداشتی تدوین و برای موارد بحرانی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرکل استاندارد بوشهر با بیان اینکه تمام محصولات تولیدی صنعتی دائمی استان بوشهر استاندارد هستند، ادامه داد: در حوزه مصالح ساختمانی، آن دسته که به شکل سنتی تولید می شوند برای مثال واحدهای تیرچه و بلوک، پاشنه آشیل ما هستند.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه