جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4741
منتشر شده در پنج شنبه, 20 دی 1397 13:29
تعداد دیدگاه: 0

با پایان دور اول مرحله گروهی جام ملتهای آسیا، مسیر تیم ملی تا بازی فینال در صورت ثابت ماندن وضعیت فعلی جدول رده‌بندی بررسی شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز نیوز به نقل از نود ؛ مرحله اول گروهی تا حدی توام با شگفتی بود و برخی از تیمها نتیجه غیرقابل انتظار کسب کردند. از جمله می‌توان به شکست مدافع عنوان قهرمانی، استرالیا برابر اردن و پیروزی تنها با اختلاف یک گل کره‌جنوبی مقابل فیلیپین اشاره کرد.
هرچند که با گذشت یک بازی نمی‌توان در خصوص رده‌بندی پایانی مرحله گروهی قضاوت کرد ولی در صورتیکه وضعیت فعلی حفظ شود از جمع تیم‌های سوم مرحله گروهی تیم‌های قرقیزستان و لبنان حذف خواهند شد و تیم‌های سوم گروه های A،B،C،D به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد.
اگر شرایط جدول به این وضعیت درآید، ایران در بازی نخست مرحله حذفی با فلسطین روبه‌رو خواهد شد.هرچند که فلسطین در دیدار دوستانه قبل از جام ملتهای آسیا، تیم ملی را متوقف کرد ولی به نظر می‌رسد اختلاف سطح فوتبال دو کشور به حدی است که این تیم تهدیدی برای صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی ایجاد نخواهد کرد.
طبق برنامه مسابقات، تیم ملی پس از صعود به جمع ۸ تیم برتر تورنمنت، با برنده دیدار تیم دوم گروه A و تیم دوم گروه C بازی خواهد کرد.در گروه A بحرین و امارات میزبان در تمام موارد با هم برابر هستند ولی به خاطر اینکه بحرین کارت زرد کمتری دریافت کرده در جایگاه دوم جای دارد.در گروه C نیز در روز نخست کره‌جنوبی به سختی موفق به غلبه بر فیلیپین شد تا به خاطر گل زده کمتر بعد از چین در رده دوم قرار گیرد تا ایران با برنده جدال دو تیم کره جنوبی و بحرین روبه‌رو شود.
در دیدار کره‌جنوبی با بحرین پیروزی کره‌جنوبی محتمل‌تر خواهد بود و در این شرایط تکراری‌ترین یک چهارم نهایی تاریخ اتفاق خواهد افتاد.از دوره‌ای که مرحله یک چهارم نهایی در جام ملتهای آسیا برگزار می‌شود به جز دوره قبل همیشه این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی با هم دیدار داشتند که با حفظ شرایط فعلی در این دوره این اتفاق نیز خواهد افتاد.قطعاً کره‌جنوبی حریف دلخواه شاگردان کی‌روش خواهد بود.تیم ملی با عبور از کره‌جنوبی در ۲ دوره اخیر انتخابی جام‌جهانی صدرنشین گروه شده و از نظر روانی کاملاً از رقیب سرتر است.
تیم ملی در صورت حفظ عادت خود و غلبه بر کره‌جنوبی به نیمه نهایی راه خواهد یافت.طبق برنامه مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی تیم اول گروه B (اردن) با تیم سوم گروه D (ویتنام) دیدار خواهد داشت و همچنین تیم اول گروه F (ژاپن) با تیم دوم گروه E (قطر) با هم روبه خواهند شد. دو تیم پیروز این دو بازی در یک چهارم نهایی به مصاف هم خواهند رفت تا تیم پیروز این میدان رقیب ایران در نیمه نهایی جام ملتهای آسیا باشد که به نظر می‌رسد از بین این تیم‌ها ژاپن شانس بیشتری برای رسیدن به نیمه نهایی و مصاف با ایران خواهد داشت.

 

نوشتن دیدگاه