سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21013
منتشر شده در سه شنبه, 25 آبان 1400 12:58
تعداد دیدگاه: 0

مدرس فوتسال ایران با اشاره به اتفاقی که قرار است برای این رشته رقم بخورد، گفت: آوردن سرمربی برزیلی کویت به ایران حتی برای برگزاری دوره دانش افزایی بزرگترین اشتباه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، «ریکاردو سوبرال» ملقب به «کاکائو» سرمربی برزیلی تیم ملی فوتسال کویت در حالی برای برگزاری یک دوره دانش افزایی به ایران سفر می‌کند که بحث حضور او روی نیمکت تیم ملی ایران هم مطرح شده است.

ناصر صالح پیشکسوت و مدرس فوتسال ایران در واکنش به این خبر گفت: باور کنید ما برای برگزاری این دوره‌ها به مربی خارجی نیاز نداریم! در کشورمان مربیان خوبی برای خدمت هستند ولی فدراسیون فوتبال توجهی نمی‌کند. مگر در گذشته «الینی سیلوا» مربی بدنساز برزیلی که برای برگزاری دوره سطح سه مربیگری در ایران بود را به تیم ملی وصل نکردند؟ او چه کمکی به فوتسال ایران کرد؟ در حالی که خودمان بهترین مربیان بدنسازی را در دنیا داشته و داریم.

وی افزود: آوردن کاکائو حتی برای تدریس و حضور در این دوره دانش افزایی هم اشتباه است زیرا خودمان مدرسان درجه یک داریم. قبلاً هم مربی اسپانیا را آورده بودند که هزینه زیادی انجام شد اما نتیجه اش چه شد؟

مدرس فوتسال ایران یادآور شد: باور کنید مربی خارجی در این شرایط حتی برای تیم ملی کمتر از ۱۰ هزار دلار در ماه نمی‌گیرد در حالی که شرایط مالی فدراسیون چندان مناسب نیست. از سوی دیگر در داخل ایران افراد با صلاحیت برای مربیگری و تدریس زیاد داریم.

صالح در پاسخ به این سئوال که آیا در جریان پیشنهاد یکی از پیشکسوتان برای حضور کاکائو در تیم ملی فوتسال قرار دارد؟ تاکید کرد: اصلاً چنین چیزی را نمی دانم. فقط می‌دانستم کاکائو برای تدریس می‌آید. البته در پایان جام جهانی ۲۰۲۱ بنده بعد از بررسی بازی‌های این دوره، گزارشی را تهیه کردم و از فدراسیون خواستم دوره‌ای برای دانش افزایی برگزار کند که این کار را نکردند.

این پیشکسوت فوتسال ایران همچنین با انتقاد از بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی و ریاست کمیته فوتسال گفت: به نظرم فوتسال ما در یک وضعیت بحرانی است. نه تکلیف کمیته فوتسال مشخص است نه سرمربی تیم ملی. نتیجه دلخواه هم در جام جهانی گرفته نشد که دلایل مختلفی دارد. متاسفانه کمیته فنی برای تحلیل و ارزیابی عملکرد مربیان نداریم و اگر هم کمیته‌ای هست، به صورت صوری کار می‌کند زیرا همه تصمیمات را شخص رئیس فدراسیون فوتبال می‌گیرد.

صالح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی فوتسال کره جنوبی را هم دارد، در پایان گفت: تا روزی که بی عدالتی و باندبازی در ورزش باشد، عاقبت فوتسال هم همین می‌شود. عزیزی خادم و کامرانی فر (رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال) شناختی از پیشکسوتانی که صادقانه خدمت می‌کنند، ندارند و از افرادی مشورت می‌گیرند که دنبال اهداف خاصی هستند. فوتسال ما در آینده هم پیشرفت نمی‌کند./ مهر

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه