شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 20951
منتشر شده در سه شنبه, 27 مهر 1400 23:00
تعداد دیدگاه: 0
در هفته اول لیگ برتر فوتبال؛

تیم سپاهان در اولین بازی خود در لیگ برتر فوتبال در فصل جدید توانست با نتیجه 2 بر صفر از سد مس رفسنجان عبور کند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، در این بازی که از ساعت 18 روز سه شنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شد، پس از چندین موقعیت خطرناکی که برای هر دو تیم به وجود آمد، بالاخره امید نورافکن در آخرین دقیقه نیمه اول گل برتری تیم سپاهان را روی یک ضربه از راه دور به ثمر رساند و زردپوشان را برنده به رختکن فرستاد.

در همین نیمه نیز محمدانصاری، بازیکن تیم مس دچار پارگی رباط صلیبی شد و مهدی ترکمان در دقیقه 40 بازی جای آن را گرفت.

اما نیمه دوم بازی به رغم آنکه به نظر می رسید سپاهان در لاک دفاعی فرو برود تا روی ضد حمله های زهردار مسی ها دروازه اش باز نشود، همچنان هجومی بازی کرد تا این که در دقیقه 56 سروش رفیعی موفق شد روی پاس گل دانیال اسماعیلی فر و با یک حرکت قیچی برگردان زیبا برای دومین بار دروازه تیم مس را باز کند.

البته مسی ها نیز چندین حمله خطرناک روی دروازه سپاهان داشتند که دروازه بان اطریشی زردپوشان که جای پیام نیازمند را در دروازه پر کرده است، با درخشش خیره کننده خود این حملات را دفع کرد.

دقیقه 90 بازی نیز داور به درستی یک ضربه پنالتی به نفع مسی ها اعلام کرد که این ضربه راهی به دروازه نیافت و از کنار تیرک عمودی دروازه سپاهان به خارج رفت.

سپاهان در حالی اولین گام بازی لیگ جدید را محکم برداشت که در لیگ قبلی در چندبازی ابتدایی نتوانست نظر تماشاچی ها و هواداران تیم سپاهان را جلب کند و در پایان فصل نیز با اختلاف دو امتیاز قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرد.

مربی تیم مس رفسنجان در نشست خبری بعد از بازی گفت: در بدترین زمان ممکن گل خوردیم، با این حال سپاهان تیم بهتر بود و پیروزشد.

محمد ربیعی اظهار داشت: به محرم نویدکیا و تیم سپاهان خسته نباشید و تبریک می گویم. بازی اول فرازونشیب های زیادی داشت. بازی برای من و تیم ما دو بخشِ قبل و بعد از مصدومیت انصاری داشت.

وی افزود: متاسفانه این تجربه تلخ را سال گذشته هم مقابل ماشین سازی داشتیم که یکی از بازیکنان اصلی ما حین بازی دچار آسیب دیدگی مجدد زانو شد. تا قبل از این اتفاق یک موقعیت ما و یک موقعیت هم سپاهان داشت. بازی در مدار کنترل ما بود اما بعد از مصدومیت انصاری تمرکز تیم ما از بین رفت و در بدترین زمان ممکن گل خوردیم. متاسفانه یک بر صفر عقب افتادیم. در نیمه دوم اشتباهات فردی منجر به گل دوم سپاهان شد اما در 30 دقیقه پایانی بازی یک قسمت پرریسک ازبازی را جلو بردیم. سعی کردیم بازی را کاملا از بالا اداره کنیم. مطمئن بودم موقعیت‌هایی به دست می‌آوریم و به مووازات آن موقعیت‌هایی هم در اختیار سپاهان قرار می گیرد. توانستیم یک پنالتی بگیریم که متاسفانه گل نشد.

ربیعی تصریح کرد: با استفاده از موقعیت‌هایی هم که به صورت نصفه و نیمه ایجاد کرده بودیم شاید می‌شد به بازی برگردیم. مصدومیت انصاری و نبود دو مدافع دیگرمان یعنی کعبی و نصیری خط دفاعی ما را با مشکلات زیادی روبرو کرد. باید قبول کنیم که قطعا سپاهان تیم بهتر بود و پیروز شد. ما باید از امروز بیشتر تلاش کنیم. نقاط ضعف را بهتر ترمیم کنیم. هفته اول است. اگر نظم نیمه اول را حفظ می‌کردیم می‌توانستیم بازنده نباشیم.

بازی ما معمولی بود؛ از بازیکنانم راضی ام

اما محرم نویدکیا ، سرمربی تیم سپاهان گفت: به رغم این که بازیکنان تیم سپاهان امروز یک بازی معمولی را به نمایش گذاشتند، ولی از بازیکنانم راضی هستم.

وی اظهار کرد: وقتی تعویض های تیم را انجام دادم توقع من این بود که تیم هجومی تر بازی کند، اما ظاهرا در تعویض ها ساماندهی خوبی صورت نگرفت و این اتفاق نیفتاد.

نویدکیا ادامه داد: در 20 دقیقه پایانی بازی حریف فضاهای خیلی خوبی به ما داد که متاسفانه به طور بچه گانه ای این موقعیت ها را از دست دادیم و اگر قرار باشد در ادامه لیگ نیز به این شکل بازی کنیم، به مشکل بر می خوریم.

بنا بر این گزارش، گفتنی است نویدکیا از دقیقه 80 تا 86 با بیرون کشیدن بازیکنانی چون سجاد شهباز زاده، سروش رفیعی، شهریار مقانلو، محمد رضا حسینی و جایگزین کردن بازیکنانی چون فرشاد احمد زاده، یاسین سلمانی، محمد رضا خلعتبری و رضا میرزایی به جای آنها قصد داشت تا از خستگی بازیکنان مس در 10 دقیقه نهایی استفاده بهتری کند که متاسفانه در این مدت موقعیت های زیادی برای سپاهان از دست رفت./

 

اتتهای پیام

 

نوشتن دیدگاه