جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7450
منتشر شده در پنج شنبه, 20 تیر 1398 15:54
تعداد دیدگاه: 0
بیانیه-بسیج-مداحان-وضعیت-عفاف-و-حجاب-جامعه-زیبنده-ایران-اسلامی-نیست

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، جمعی از مداحان و ستایشگران بسیجی اهل بیت علیهم...

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، جمعی از مداحان و ستایشگران بسیجی اهل بیت علیهم السلام  به مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لا دین لمن لا حیاء له؛ دین ندارد کسی که حیا ندارد «پیامبر اکرم (ص)»

حجاب، وقار است، متانت است، ارزشگذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است.(مقام معظم رهبری ۲۳/۲/۹۱)

مقوله عفاف و حجاب، امری فطری، ذاتی و جزء خصیصه‌های متعالی و ویژه انسانی است. پروردگار متعال وقتی انسان را آفرید و او را اشرف مخلوقات قرار داد، چند عنصر مهم و متمایزکننده انسان با سایر موجودات را در درون او به ودیعه نهاد که بتواند مراحل رشد و کمال خود را بپیماید و به سر منزل مقصود برسد. از جمله این عناصر و گوهرهای ناب و اساسی، مسئله حیا و عفت‌ورزی است. این مسئله مربوط به دین، مرام و مسلک خاص و حتی جنسیت خاصی اعم از زن و مرد نیست. بلکه انسان ذاتاً و فطرتاً با هر مرام، عقیده و هر جنسیتی علاقه‌مند به  عفت، حیا و پاکدامنی است و این موارد را ضامن حفظ شخصیت و کرامت انسانی خود و عامل مهم رشد و تعالی خود می داند.

لذا دشمنان انسانیت و بشریت و شیاطین انس و جن که طالب سقوط انسان به حضیض ذلت و نابودی و انحطاط کامل او هستند، همواره سعی کرده‌اند این عناصر حیاتی را از انسان گرفته و جوامع را از اخلاق و معنویت تهی کرده و ارکان جامعه را دچار فروپاشی و اضمحلال کنند.

۲۱ تیرماه سال  ۱۳۱۴  که یادآور حادثه‌ای تلخ و تأسف‌بار و ددمنشانه توسط رژیم جلاد رضاخان پهلوی و به خاک و خون کشیده شدن اسوه‌های عفاف و حجاب و به شهادت رساندن مظلومانه طلایه‌داران مخالف با  قانون غیرانسانی، غیراخلاقی و استعماری کشف حجاب درحریم امن رضوی و مسجد جامع گوهرشاد است، نمونه‌ای از حرکت سازماندهی شده دشمنان سفاک و ظالمی است که با عناوین جذاب و فریبنده‌ای از جمله کشف حجاب به چیزی جزء نابودی کیان خانواده و لگدمال شدن شخصیت و کرامت بانوان نمی‌اندیشند.

امروز نیز دشمنان قسم‌خورده فرهنگ ایران اسلامی، کاملاً به صورت عریان و میدانی وارد عمل شده و در غفلت محض برخی متولیان و مسئولین ذیربط که همواره بی‌برنامه، سطحی‌نگر، ناهماهنگ و مسئولیت‌ناپذیرند و دائماً وظایف ذاتی خود را بر گردن نهاد دیگری می‌اندازند، به اصطلاح شمشیر را از رو بسته است و با استفاده از عرصه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری و تطمیع برخی سلبریتی‌های خائن به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی این مرز و بوم و بهره‌مندی فزاینده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در عرصه جنگ‌نرم و تهاجم سازمان‌یافته فرهنگی و ناتوی فرهنگی تلاش گسترده کرده و در اندلیسه کردن و ترویج فرهنگ برهنگی و اباحه‌گری و مبارزه با گوهر ناب عفاف و حجاب به شدت در حال فعالیت و کار شبانه‌روزی هستند.

تبلیغ و ترویج همجنس‌گرایی، ازدواج سفید (بخوانید سیاه)، چهارشنبه‌های سفید(بخوانید سیاه)، کشف حجاب دسته‌جمعی و ... همگی نمونه‌های مشهود و البته تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که در راستای گسترش  و افزایش   فساد و فحشا به خصوص در بین نسل جوان صورت گرفته و به سرعت در حال پیشرفت است و اگر در این خصوص اقدامات مستمر، هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده و مدبرانه علمی و جهادی همه نهادها و سازمان‌ها اعم از لشکری و کشوری و قوای سه‌گانه صورت نگیرد، آثار مخرب جبران‌ناپذیر، عمیق و غیرقابل بازسازی بوجود خواهد آمد.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام هفته عفاف و حجاب، باید گفت همه هفته‌ها و همه‌روزها و هر دقیقه و ثانیه، باید بزرگداشت عفاف و حجاب باشد. کالبد فرهنگی جامعه همواره نیازمند خون پاک و معطر عفاف و حجاب است. مولایمان و رهبر عزیزمان فرمودند، فرهنگ مانند هوایی که تنفس می‌کنیم. اگر این هوا مسموم و آلوده به بی‌عفتی و بی‌غیرتی شد، آن‌وقت عرصه برهمه افراد جامعه فارغ از زن و مرد تنگ شده و تنفس فرهنگی جامعه و امنیت روانی آن، دچار اختلال خواهد شد.

  ما جامعه ستایشگران و مداحان اهل‌بیت علیهم السلام که  افتخار داریم پای علم اهل‌بیت عصمت و طهارت خادمی و در ذیل عنایات سرور بانوان اهل بهشت و اسوه و الگوی عفاف و حجاب برای آحاد بشریت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، ارتزاق کرده و تحت زعامت حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی هستیم، ضمن حمایت روزافزون از گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و محکومیت شدید عاملان و مزدوران داخلی و ایادی استکبار مروج بی‌عفتی و بی‌حیایی در سطح جامعه، اعلام می‌داریم که  اکنون وضعیت عفاف و حجاب جامعه، زیبنده ایران اسلامی که وامدارخون خیل عظیم شهدای والامقام که در وصیت‌نامه‌هایشان به اهمیت حجاب اشاره کرده‌اند نبوده و علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته که حاصل آن رویش نسل نوی جوان ارزشی و انقلابی مزین به گوهر عفاف و پاکدامنی است، باید تا نقطه مطلوب که فاصله زیادی است، تلاش بیشتری صورت پذیرد.

 همچنین در این برهه حساس باید فرامین رهبر معظم انقلاب همواره چراغ‌راه مسئولین امر بوده و آن‌ها خود را مکلف به اجرای منویات معظم له بدانند و با مسئولیت‌پذیری بیش از پیش، امر مقدس ترویج عفاف و حجاب را مجدانه دنبال کنند. ما جامعه ستایشگران و مداحان همواره در این خصوص مطالبه جدی و خستگی ناپذیر از مسئولین خواهیم داشت و در منابر، مجالس و در مدایح و مراثی، ضمن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اعلام می‌داریم که هر حرکت پسندیده در این خصوص را تقدیر و در مقابل، کوچکترین اقدام ضد فرهنگ عفاف و حجاب را تاب نیاورده و به شدت و البته با حکمت و تدبیر پاسخ خواهیم داد.

 سازمان بسیج مداحان و مدیران هیآت مذهبی کشور – تیرماه ۹۸

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه