چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7449
منتشر شده در پنج شنبه, 20 تیر 1398 15:53
تعداد دیدگاه: 0
راه‌اندازی-پویش-«راهی-شویم»

اولین نشست پویش ملی «راهی شویم» در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از...

اولین نشست پویش ملی «راهی شویم» در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا با توجه به اهمیت صنعت گردشگری گفت: صنعت گردشگری یکی ازمهمترین منابع کسب درآمد برای هر کشور محسوب می شود. بنابراین برای توسعه و رونق این صنعت به ویژه در شرایط کنونی که با اعمال تحریم های ظالمانه ای که از سوی کشورهای غربی علیه کشور مواجه هستیم، یکی از راههای جلوگیری از خروج ارز از کشور می تواند توسعه صنعت گردشگری باشد.

وی افزود: شبکه رادیویی پیام با الهام از منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۸ باعنوان سال رونق تولید و نظر به تدابیر راهبردی معاون محترم صدا برای حمایت از تولید ملی و تشویق هموطنان به سفرهای داخلی و خرید کالای ایرانی و کمک به اقتصاد داخلی و تقویت کسب وکار محلی و بومی پویش «راهی شویم» را در دستور کار خود قرارداد این پویش قراربود فعالیت خود را از نوروز ۹۸ آغاز کند ولی بدلیل بروز حادثه سیل در برخی از مناطق کشور به فصل تابستان موکول شد.

ملازاده بیان کرد: مهمترین هدف این پویش گسترش و ترویج سفرهای داخلی و نقاط دیدنی و بکر کشور است این پویش ضمن اینکه تاثیر مستقیمی در اقتصاد مناطق خواهد داشت می‌تواند با معرفی ظرفیت‌های موجود در این مناطق فرصت‌های سرمایه گذاری را نیز فراهم کند وموجب رونق اقتصاد ملی و مانع خروج ارز ازکشور شود.

مدیر رادیو پیام با اشاره به صنعت گردشگری بعنوان موتور محرک توسعه کشور گفت: برای توسعه صنعت گرشگری درکشور نیاز به معرفی مناطق درسطح داخلی وبین المللی حائز اهمیت خواهد بود. چراکه از طرفی امروزه گردشگران برای مسافرت به مناطق گوناگون به دنبال منابع اطلاعاتی موثق و بروز هستند که نقش غیرقابل انکار رسانه در تمامی عرصه های زندگی بشر چون فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی وایجاد مشارکت اجتماعی به ویژه در توسعه صنعت گردشگری نقش تعیین کننده ای دارد. بنابراین دستگاه های اجرایی و متولی در این حوزه با همکاری و تعامل با رادیو پیام می توانند نقش موثری در این حوزه ایفا نمایند. مخاطبان رادیو پیام هم با مشارکت در این طرح ملی درسراسر کشور می توانند برای معرفی مناطق دیدنی وگردشگری شهر ودیار خود با تهیه فایل های صوتی، وتصویری به همراه عکس خود، ضمن دعوت از سایر هموطنان برای سفر به آن مناطق از طریق درگاه‌های ارتباطی شبکه رادیویی پیام ارسال ودر رادیونمای پیام و آوا با نام خود مشاهده نمایند.

ملازاده در پایان اعلام کرد: در پایان فصل تابستان از سازمان‌هایی که عملکرد قابل توجهی در این حوزه داشته باشند طی مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد.

در این مراسم که به همت شبکه رادیویی پیام برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌ها وسازمان های اجرایی کشور (وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری کشور، پلیس راهور ناجا، سازمان اورژانس کشور، سازمان آتش نشانی، شهرداری تهران سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امداد خودرو، وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان حوزه گردشگری و جمعی از بخش خصوصی وسازمانهای مردم نهاد) حضور داشتند.

نوشتن دیدگاه