پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 5713
منتشر شده در شنبه, 24 فروردين 1398 12:59
تعداد دیدگاه: 0
سپند امیرسلیمانی:
سپند-امیرسلیمانی-برنامه‌سازها-هم-از-کلیشه‌های-تکراری-رنج-می‌برند-ممیزی‌های-خندوانه-سلیقه‌ای-بود

«بهترین‌شو» یک برنامه‌ کودکانه و مسابقه نوروزی «خندوانه» را اجرا کرد و خودش درباره این اجرا می‌گوید: «در طول این سال‌ها همیشه کار اجرا به من پیشنهاد می‌شد و از طرفی با توجه به اینکه برنامه‌های استعدادیابی بیشتر شده، برایم جذاب بود که در این برنامه حضور داشتم؛ چرا که کار کردن با بچه‌ها برایم جذاب...

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از تسنیم ؛ امیر سلیمانی  در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران مجری و یا مجریان بازیگر راه و رسم درستی است که در تلویزیون به اوج خودش رسیده، تأکید کرد: این انتقادها وجود دارد ولی قاعدتاً هنرمندی که بتواند هم مجری خوبی باشد و هم بازیگر هنرمندی، هیچ ایرادی ندارد. حرف و انتقاد زیاد است؛ من یادم می‌آید از سال 61 که تاکنون حرفه بازیگری را انتخاب کرده‌ام هنوز به من می‌گویند تو از رانت پدرت استفاده کرده‌ای؟ معتقدم هر شخصیتی می‌تواند در هر شاخه هنری فعال باشد اصلاً اشکالی ندارد. اجازه بدهیم مردم هنرمندان خودشان را انتخاب کنند حالا چه در لباس مجری و چه در لباس بازیگری. من هیچ‌گاه نه در بازیگری و نه در اجرا ادعایی نداشته و ندارم ولی خوشبختانه همیشه مردم به من لطف داشته‌اند.   

امیرسلیمانی در پاسخ به این سوال که در ساخت برنامه‌های تلویزیونی هیچ خلاقیتی نداریم حتی «خندوانه» هم به کلیشه رفته است، تأکید کرد: اگر فقط به برنامه‌های طنز بپردازم کمتر شهر و شغلی اجازه شوخی به برنامه‌سازان و سریال‌سازان می‌دهند. این فقدان سوژه و ظرفیت گاهی باعث کلیشه‌ها و تکرارهایی می‌شوند که البته خود سازندگان هم از این موضوع رنج می‌برند. باید قدری بیشتر فضا برای نویسندگان و سازندگان برنامه و سریال خصوصاً در زمینه طنز فراهم شود تا کارهای بهتری بسازند.

بازیگر سریال «زوج یا فرد» و «اخراجی‌های یک و دو» خاطرنشان کرد: تلویزیون خوشبختانه در برنامه‌های گفتگومحور خود به یک صراحتی رسیده و در تلاش است با مرتفع کردن مشکلات مالی خود به روزهای بهتری برسد. ولی مشکل ما نرسیدن به یک خط قرمز واحد و منطقی است. ما نیازمند یک خط قرمز واحد و منطقی هستیم، آنقدر سلیقه‌ای سانسورها انجام می‌شود که سازندگان آثار را متحیر می‌کند. خوشبختانه در جریان سریال «زوج یا فرد» به کمتر سانسوری رسیدیم که متعجب‌مان کند اما با رامبد جوان موافقم که بعد از پایان فصل ششم یادداشتی منتشر کرد و درباره تحیّر از ممیزی‌ها و سانسورهایی گفت که شامل حال «خندوانه» هم شد. من که در جریان تولید کنار این گروه بودم می‌توانم به جرأت بگویم این ممیزی‌ها و خط‌قرمزها سلیقه‌ای بوده است. واقعاً خیلی از حرف‌ها و گپ و گفت‌های خودمان سانسور شده که اگر سانسور هم نمی‌شد اتفاقی نمی‌افتاد. ما می‌دانیم کجا زندگی می‌کنیم و متناسب با چه فرهنگی باید برنامه‌سازی و سریال‌سازی انجام دهیم.

به گزارش تسنیم، چند روز قبل مدیر پخش شبکه نسیم به یادداشت رامبد جوان واکنش نشان داد و از برنامه‌سازان خواست جانب انصاف را رعایت کنند و این چنین گفت: " آقای جوان خودش بهتر می‌داند در حدود چهار سال که با این شبکه کارکرده مدیران شبکه تمام همکاری خود را انجام دادند و ناظران در سخت‌ترین شرایط هم کنار گروه خندوانه بوده‌اند."

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه