سه شنبه 28 فروردين 1403, Tuesday 16 April 2024, مصادف با 7 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4424
منتشر شده در چهارشنبه, 15 فروردين 1397 15:33
تعداد دیدگاه: 0

مهراوه شریفی نیا هنرمند سینمای ایران با حضور درمرکز آرشیو فیلم یونان، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از رئیس هیات داوران جشنواره فیلم پل دریافت کرد.

فیلم ' پرسه در حوالی من' به کارگردانی ' غزاله سلطانی' و با نقش آفرینی ' مهراوه شریفی نیا' در جشنواره بین المللی فیلم ' پل' یونان با عنوان( تساوی مرد و زن در سینما) برنده جایزه بهترین نقش زن را به خود اختصاص داد.

در مراسم اهدای این جایزه 'پترا ترزا' رئیس هیات داوران و مسئول این جشنواره بین المللی به رشد سینمای ایران در چند دهه اخیر اشاره کرد و گفت: فیلم ' پرسه در حوالی من' که نقش اول این فیلم را شریفی نیا ایفا کرده، یکی از آثاراجتماعی ، خانوادگی و حساسیت بانوان در ایران و جهان را نسبت به خانواده و عشق به مادر بودن به تصویر می کشد. بازیگر بسیار توانمند نقش این بانو را ایفا کرده و به همین دلیل برنده بهترین نقش هنرمند زن شناخته و این جایزه را به خود اختصاص داده است.

شریفی نیا نیز در این مراسم گفت: بانوان ایرانی در تمام زمینه ها نقش بسیار فعال درجامعه و بخصوص در حوزه سینما دارند.

وی افزود: بانوان ایرانی نقش مهمی در حوزه سینما ایفا می کنند و این فیلم مساله ای را به تصویر می کشد که یکی از دغدغه های بانوان جهان امروز است.

بازیگر فیلم 'پرسه در حوالی من' به موضوع و روایت این اثر پرداخت و ادامه داد: مساله و معضل فیلم یادشده در ایران بسیار نادر است زیرا بانوان ایرانی معمولا ازدواج می کنند و هم به تشکیل خانواده و تحکیم آن باور دارند ، بنابراین موضوع فیلم پرسه در حوالی من بیشتر به یک مساله بین المللی می پردازد.

شریفی نیا افزود: این فیلم علاوه بر اینکه دغدغه خانم ها را به تصویرمی کشد، به بانوان می آموزد که نباید برای پر کردن خلاء زندگی خود دست به اقدامات خلاف قانون بزنند.

وی تصریح کرد: مساله مهی دیگری را نیز این فیلم مطرح می کند و آن اینکه اعتیاد به مواد مخدر و فقر سبب ایجاد مشکلاتی می شود که نه تنها فرد معتاد قربانی آن بوده بلکه فرزندان آنان نیز قربانی اصلی این معضل می شوند.

همچنین میزگردی درحاشیه این مراسم با حضور کارشناسان، روانشناس کودک و مددکار اجتماعی برگزارشد و سخنرانان پیام این فیلم را برای تمام جوامع بشری با اهمیت عنوان کردند.

جشنواره بین المللی فیلم پل از12 تا 15 فروردین درسالن های سینمای مرکز آرشیو یونان برپاست ، فیلم هایی از ایران ، فرانسه، یونان، انگلیس،لهستان، قبرس ،آمریکا و سایر کشورهادر این رویداد هنری به رقابت پرداختند.

 

منبع: ایرنا

نوشتن دیدگاه