جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 15581
منتشر شده در جمعه, 30 آبان 1399 16:49
تعداد دیدگاه: 0
دعوت-یونسکو-از-معماران-برای-بازسازی-مسجد-موصل

یونسکو از معماران، مهندسان و دانشجویان سراسر جهان دعوت کرده تا برای شرکت در یک مسابقه بین‌المللی...

یونسکو از معماران، مهندسان و دانشجویان سراسر جهان دعوت کرده تا برای شرکت در یک مسابقه بین‌المللی معماری برای بازسازی مسجد النوری در شهر موصل عراق که به دست داعش تخریب شد، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یونسکو از همه استعدادها در سراسر جهان دعوت کرد تا برای شرکت در یک مسابقه بین‌المللی منحصر به فرد معماری برای بازسازی مسجد النوری در شهر موصل عراق شرکت کنند.

این کمپین جهانی از معماران، مهندسان و دانشجویان از سراسر جهان دعوت می‌کند تا پیشنهاد طراحی مجتمع مسجد النور را ارائه دهند. این در حالی است که تشویق مردم عراق برای شرکت در تاریخ سازی و بازسازی جایی که در آن زندگی می‌کنند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یونسکو اعلام کرد که پیوستن به طرح "احیای روح موصل" فرصتی بی‌نظیر برای تغییر زندگی مردم موصل و کمک به آنها در بازسازی شهرشان پس از اشغال داعش است.

این مسابقه خواستار طراحی مفهومی است که شامل حفاظت از سازه‌های ایستاده نمازخانه و ادغام آن در ساختمان‌های جدید و همچنین بازسازی برخی از بناهای تاریخی و ادغام آنها در طرح‌های جدید از جمله طراحی محوطه کل مکان این پروژه با ایجاد فضاهای جدید اختصاص یافته به جامعه برای آموزش، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

این رقابت از روز ۱۶ نوامبر آغاز شده است و تا ۲۶ مارس ۲۰۲۱ ادامه دارد و برنده آن در بهار آینده اعلام خواهد شد. هیئت داوران بین‌المللی این مسابقه متشکل از ۹ عضو، پنچ برگزیده این مسابقه را انتخاب می‌کنند.

نوشتن دیدگاه