سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14454
منتشر شده در دوشنبه, 24 شهریور 1399 18:51
تعداد دیدگاه: 0
جشنواره-سردار-سلیمانی-و-مقاومت-در-خوزستان-برگزار-می‌شود

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی جشنواره سردار سلیمانی و مقاومت، از استمرار...

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی جشنواره سردار سلیمانی و مقاومت، از استمرار برگزاری سالانه این رویداد در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، علی دارابی در نشست مشترک با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و روسای دفاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: توجه به منظومه فکری و گفتمان دفاع مقدس و ماهیت و چرایی و چیستی آن و بازخوانی تاریخ جنگ برای مردم به ویژه نسل جوان کشور باید در اولویت قرار گیرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه گفتمان دفاع مقدس مبتنی بر خداباوری، شهادت‌طلبی، تقدم منافع جمعی بر منافع فردی و ولایت‌مداری و… است گفت: دفاع از استقلال و مرزهای عقیدتی کشور و نظام اسلامی از دیگر اصول بنیادین دفاع مقدس به شمار می‌رود که لازم است در تبیین این گفتمان مورد تاکید قرار بگیرد البته توجه به این نکته هم ضروری است که این مولفه‌ها برای همه نسل‌ها به ویژه جوانان غرورآفرین و مایه سربلندی هستند.

معاون امور استان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس به توافق صورت گرفته میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با صدا و سیمای استان‌ها اشاره و عنوان کرد: قرارگاه مشترکی بر همین مبنا در مراکز استانی صداو سیما تشکیل می‌شود که مأموریت اصلی آن، سامان دادن به امور و تولیدات مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه باید از بیان مطالب غیر واقعی در خصوص دفاع مقدس پرهیز شود اظهار کرد: مخاطبان صدا و سیما عمدتاً جوانان و نوجوانان هستند که به دنبال مطالب مستند، باورپذیر و منطقی هستند.

دارابی بهره‌گیری از آرشیو غنی رسانه ملی را یکی از مهمترین اصول در برنامه‌سازی دانست و تصریح کرد: لازم است با توجه به این مستندات و همچنین تاریخ شفاهی جنگ، دستاوردهای عظیم دفاع مقدس برای نسل امروز تشریح شود.

تولید و پخش ۲۳۰ هزار دقیقه ویژه برنامه دفاع مقدس در مراکز

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما ادامه داد: ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس از خردادماه امسال در رسانه ملی تشکیل شده و تا اسفند ۹۹ فعالیت خواهد داشت که در این بین بخش عمده‌ای از تولیدات رسانه ملی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به تولیدات مراکز استانی صداوسیما اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۲۲۹ هزار و ۱۴۹ دقیقه محتوای ویژه هفته دفاع مقدس در قالب ۲۱ هزار و ۸۱۳ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است گفت: در این بین سهم مراکز استانی بیش از ۱۲ هزار و ۵۱۳ عنوان برنامه و حدود ۱۴۲ هزار دقیقه است؛ از این تعداد ۹ هزار و ۹۱۲ عنوان برنامه در صدای استان‌ها، ۱۲ هزار و ۸۳ برنامه در سیمای استان‌ها و ۸۰۰ عنوان به همت فضای مجازی مراکز تولید شده است.

دارابی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است هر مرکز هر شب جنگ شبانه‌ای را با محوریت دفاع مقدس روانه آنتن کند.

شکل‌گیری جشنواره تولیدات رسانه‌ای سردار صلح و امنیت در خوزستان

معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر ضرورت تولید آثار فاخر رادیویی و تلویزیونی در موضوع دفاع مقدس گفت: بر اساس توافق انجام گرفته بین استانداری و صدا و سیمای مرکز خوزستان، قرار است جشنواره تولیدات رسانه‌ای سردار صلح و امنیت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مقاومت، از این پس هر ساله به میزبانی استانداری خوزستان برگزار شود که امیدوارم شاهد حضور پررنگ آثار رادیویی و تلویزیونی شبکه‌های استانی در این جشنواره باشیم.

سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی در هفته دفاع مقدس گفت: برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم تدارک گسترده‌ای دیده شده که در این بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی مانند همیشه پیشگام بوده است.

همچنین محمد مهدی رحمتی رئیس مرکز بسیج سازمان صداوسیما نیز در این جلسه با تشریح برنامه‌های رسانه ملی در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: صداوسیما برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با هدف ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و تدوین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه، در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

رئیس ستاد چهل سالگی دفاع مقدس سازمان صدا و سیما گفت: ۶۶ درصد برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس، مربوط به مراکز استانی صداوسیما هستند.

نوشتن دیدگاه