پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11335
منتشر شده در پنج شنبه, 24 بهمن 1398 22:13
تعداد دیدگاه: 0

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اغلب...

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اغلب هنرمندان در تهران اهل سایر شهرهای ایران هستند، گفت: باید در سایر شهرها نیز بستری برای رونق اقتصاد هنر ایجاد شده و به ظرفیت هنر و هنرمندان سایر شهرها توجه شود.

علی غیاثی روز پنجشنبه، 24 بهمن، در آیین افتتاح چهارمین دوره "آرت اکسپو تبریز"، با بیان این‌که آرت اکسپو یا فروش آثار هنری فقط در تهران و تبریز وجود دارد، گفت: آرت اکسپو تبریز هر دوره کامل‌تر از دوره قبلی برگزار می‌شود.

وی با ابراز امیدواری در راستای رونق حوزه فرهنگ و هنر در تبریز، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چند سال اخیر به موضوع کسب و کار فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته تا صنایع فرهنگی و هنری نیز در کنار سایر صنایع جایگاه خود را حفظ کند.

وی با اشاره به گسترش اکسپو هنری و فروش آثار هنری در ایران، اظهار کرد: در راستای رونق حوزه فرهنگ و هنر طرحی از سوی وزارت ارشاد اسلامی طی دو سال گذشته اجرایی شده و بر این اساس خیابان‌ یا میدانی با همکاری شهرداری به عنوان گذر فرهنگ و هنر اختصاص یافته تا در کنار نمایشگاه فرهنگی، مکانی برای فروش صنایع هنری ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، غیاثی افزود: این طرح در ۱۰ شهر از جمله یزد، اصفهان و اردبیل اجرا شده و سایر شهرها از جمله تبریز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی متذکر شد: توجه به صنایع خلاق و فرهنگی نیازمند کار و تلاش مشترک است که شهرداری‌ها نیز با توجه به مزیت هنری و فرهنگی در شهر به این موضوع توجه ویژه دارند تا هنر ویژه و برجسته هر شهر به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد، رونق، توسعه و حمایت از گالری داران به خصوص گالری‌های بخش خصوصی که درآمد چندانی ندارند، گفت: تبریز با بیش از ۳۵ گالری وضعیت بهتری در این حوزه دارد.

مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای تبریز در حوزه فرش، خاطرنشان کرد: شاید در تبریز کمتر به آثار هنری مانند عکس، نقاشی، خوشنویسی و آثار تجسمی توجه شده است.

چهارمین دوره فروش آثار هنری(آرت اکسپو تبریز) از روز ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه در محل هتل لاله پارک تبریز برگزار شده و ۲۳۱ اثر هنری در قالب نمایشگاه در معرض فروش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه