شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 10285
منتشر شده در سه شنبه, 26 آذر 1398 18:33
تعداد دیدگاه: 0
دومین-باهمستان-فرهنگ-و-تبلیغ-مزین-به-شهید-گمنام-شد-فیلم-و-عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس دومین نشست باهمستان فرهنگ و تبلیغ ویژه تجلیل...

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس دومین نشست باهمستان فرهنگ و تبلیغ ویژه تجلیل از خادمان زائران اربعین حسینی در مرز میرجاوه با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از خادمان اربعین حسینی در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات برگزار شد.

در این مراسم برخی خادمان اربعین به بیان خاطراتی از دوران خدمت‌رسانی پرداختند.

جواد حسینی یکی از خادمان اربعین امام حسین علیه‌السلام در مرز میرجاوه با بیان خاطراتی از ایام خدمت‌رسانی به زائران گفت: به یاد دارم پیرزنی از پاکستان وارد کشورمان شده بود بسیار خسته و گرسنه بود مقداری به او رسیدگی کردند هنگامی که حالش بهتر شد گفت: همسرم به من قول داده بود که من را به کربلا ببرد قسمت نشد و از دنیا رفت. ۱۵ سال تخم‌مرغ‌هایم را می‌فروختم و پولش را برای سفر کربلا کنار می‌گذاشتم که به لطف خدا امثال این توفیق حاصل شد. همچنین یک شب در سالن ترانزیت مرز تعدادی از جوانان پاکستانی با صدای بلند و هماهنگ شعارهایی می‌دادند که ابتدا متوجه نشدیم چه می‌گویند. یکی از دوستان جلو آمد و گفت: آنها می‌گویند: سید اگر فرمان دهد سر را فدایش می‌کنیم.

 

حسین یکتا از خادمان زائران سیدالشهدا در اربعین حسینی با بیان خاطراتی از خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز میرجاوه گفت: من در اربعین دوبار زائران امام حسین را مضطر دیدم که یک بار آن سال ۹۶ در همین مرز میرجاوه بود. آن هم هنگامی که زائران پاکستانی از گرسنگی و تشنگی از حال می‌رفتند و غش می‌کردند.

وی ادامه داد: این عزیزان زواری هستند که با سختی و مشقت فراوان خود را به ایران می‌رساندند آنها به جز موضوع کمبود امکانات و مشکلات راه از زیر گلوله تکفیری‌ها خود را به مرز می‌رساندند و اغلب‌شان هم مردمان مستضعفین بودند. حال این عزیزان که خود را وقف خدمت به این زوار کردند باید بدانند چه جایگاهی دارند.

 

وی با بیان اینکه خادمان زائران امام حسین (ع) در مرز میرجاوه قریب بودند، گفت: این جمع خادم به معنی واقعی قریب بودند. آنها دلشان کربلا بود اما چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر در مرز میرجاوه به زائران خدمت می‌کردند.

یکتا با بیان اینکه باید اربعین حسینی در تمام سال برپا شود، گفت: اگر می‌خواهیم دستگاه امام حسین (ع) را مردمی کنیم و آن را به خیران وصل کنیم باید بدانیم که این امر باید در طول سال حفظ شود. باید بعد از اربعین کارها تعطیل نشود بلکه باید آن را حفظ کنیم، ساماندهی کنیم و موکب را در محل و در شهر در حکمی به وسیله آن مسائل و مشکلات مردم را حل کنیم. باید بساط اربعین را در طول سال برپا کنیم تا این‌گونه همیشه آماده خدمت باشیم.

وی با بیان اینکه عظمت امروز اربعین از برکت خون شهدا است گفت: این ثمره خون شهیدان است که در مرز میرجاوه می‌جوشد و عده‌ای به خدمت زوار اربعین می‌روند. ما هر چه داریم از شهدا است زیرا اتفاق اصلی را آنها را رقم زدند و خونشان را نثار کردند در واقع شهدا با خون خود به خدمت زوار امام حسین آمدند و جانشان را انفاق کردند.

در ادامه این مراسم عطر شهدا در فضا پیچید و پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام بر روی دستان حاضران تشییع شد و امیرعباسی به مرثیه‌سرایی در سوگ شهدا و امام حسین (ع) پرداخت.

 

 

در ادامه سردار میثمی فرمانده لشکر زینبیون طی سخنانی با اشاره به اینکه لشکر زینبیون از شیعیان پاکستان تشکیل شده گفت: این عزیزان خط شکنان محور مقاومت بودند که به محض اینکه خبر محاصره حرم حضرت زینب (س) را دریافت کردند خود را به سوریه رساندند و لشکر زینبیون را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: شیعیان پاکستان در لشکر زینبیون بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام کردند و اکنون هم قسم خورده‌اند بمانند و شر فتنه را کم کنند. اینها سابقه جنگ با تکفیر را داشتند و هر کجا نام آنها می‌آمد داعشی‌ها عرصه را ترک می‌کردند و توان مقاومت نداشتند.

در ادامه موسوی گرمارودی به شعرخوانی در وصف سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام، حضرت علی اصغر علیه‌السلام و حضرت زینب سلام الله پرداخت و در پایان از خادمان زائران اربعین امام حسین در مرز میرجاوه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه