برگزاری کارگاههای آموزشی با موضوعات مهندسی محتوای ارزشمند ، الگوی کاربردی مدیریت شایعات فضای مجازی ، برگزاری پنل تخصصی با موضوع استراتژی ایجاد و هدایت موج خبری ار جمله برنامه های جانبی این کنفرانس محسوب می شوند.
مجید مرادیان، معاون روابط عمومی ذوب آهن اصفهان در حاشیه این کنفرانس در گفتگو با خبرنگار ما ، موفقیت ها را حاصل و نتیجه تلاش و همت همه کارکنان سخت کوش این مجتمع عظیم صنعتی دانست و گفت: با تأسیس این مجتمع بزرگ صنعتی در سال 1346، واحد روابط عمومی شرکت نیز فعالیت خود را به عنوان اولین روابط عمومی در صنعت کشور آغاز نمود و هم اکنون به عنوان یکی از ساختارمندترین روابط عمومی ها در کشور شناخته می شود که طی بیش از نیم قرن از زمان تاسیس، با تلاش و برنامه ریزی در عرصه های گوناگون، به موفقیت های بزرگی دست یافته است و سعی نموده خود را با تکنیک ها، تحولات ونیازهای روزهمگام سازد.
وی با بیان این که روابط عمومی، آیینه تمام نما و قلب تپنده هر سازمان محسوب می شود و در حقیقت یکی از بنیادی ترین دانش ها ، مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر است ،خاطر نشان کرد: در واقع امروز نمی توان كشور قدرتمندی را دید كه از نظر ارتباطات ضعیف باشد. تلاش در چنین جهانی بدون بهره مندی از روابط عمومی ممكن نیست و هر سازمان و شرکتی باید در كنار برنامه های خود، نگاهی ویژه به روابط عمومی داشته باشد . وی تصریح نمود: باعث افتخار است که ذوب آهن اصفهان به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی- صنعتی و مادر صنعت فولاد کشور در عرصه های مختلفی همچون: مسئولیت های اجتماعی ، تولید، اشتغال زایی ، دانشگاهی بزرگ برای تربیت نیروی متخصص مورد نیازصنایع مختلف ، ایجاد و کمک به رشد و توسعه صنایع و معادن کشور قدم های موثر و مهمی برداشته . بنا بر این روابط عمومی پویا و قوی، شایسته این بنگاه بزرگ اقتصادی و کارکنان تلاشگر و شریف آن است .
وی، نگاه واقع بینانه مدیریت عالی شرکت به جایگاه روابط عمومی را موجب پویایی بیشتراین مدیریت دانست و تاکید نمود: مدیریت روابط عمومی ذوب آهن با بهره گیری از این دیدگاه و همه استعدادهای شرکت و همچنین با همدلی و تلاش بی وفقه کارکنان خود توانسته در طی ادوار مختلف، دستاورد و افتخاراتی را کسب کند.
مرادیان معاون روابط عمومی شرکت با اشاره به اهمیت ،حساسیت و ظرافت خاص فعالیت های روابط عمومی، و همچنین انتظار و نگاه ویژه به آن تاکید نمود: این حرفه با مشکلات و تنگناهایی همچون: استرس زایی روبه رو است که در هر شرایط و زمانی کارکنان روابط عمومی باید در همه عرصه های کاری حضور فعال داشته و پاسخگو باشند و از طرفی به عنوان نماینده سازمان باید در حفظ و پویایی هر چه بیشتر برند شرکت تلاش نمایند. وی افزود: فایق آمدن بر مشکلات و ندیدن سختی ها دراین حرفه و مسؤلیت، فقط با عشق به کار و تعلق خاطر سازمانی میسر است که این دو مورد در بین کارکنان شرکت به خوبی نهادینه شده است.به قول شاعر: چون عشق حرم باشد سهل است بیابان ها.
معاون روابط عمومی شرکت با اذعان به تلاش این مدیریت برای بهره گیری از دانش روز و برندسازی ، گفت: مدیریت روابط عمومی ذوب آهن اصفهان علاوه بر رسالت و وظایف ساختاری، همیشه در تلاش است به نحوه مطلوب و با استفاده از ابزار ها و تکنیک های به روز ارتباطی ، فعالیت ها و دستاوردهای همکاران سختکوش را منعکس نماید
وی در پایان با قدردانی از دیدگاه ارزشمند مدیریت عالی و مدیر روابط عمومی شرکت، اظهار امیدواری نمود: با همدلی وتلاش بیشتر بتوانیم همچنان شاهد افتخار آفرینی در عرصه تولید و دستیابی به جایگاه واقعی خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان باشیم.