به گزارشپایگاه خبری همراز نیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در خصوص عملکرد این مرکز طی سال گذشته گفت: بالغ بر 255هزار مورد خدمت توسط این مرکز به مشترکین سطح شهر اصفهان ارائه شده است.
وی، افزود: از مجموع 123 هزار و 589 تماس گرفته شده با مرکز 194 شرکت گاز استان اصفهان در سال 97، بالغ بر78هزار و 321 تماس غیر عملیاتی و 45 هزار و 268 تماس منجربه عملیات امدادی شده است.
مهندس علوی، گفت: همچنین، بالغ بر 131 هزار و 420 خدمت مربوط به وصل گاز پس از اتمام تعمیرات، 33 هزار و 808 تماس عادی، 10 هزار و 880 تماس فوری و 580 تماس جزء تماس های خیلی فوری بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، تصریح کرد: این مرکز پل ارتباطی مردم با شرکت گاز است که با پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم در حال خدمت رسانی به آنان می باشد.
علوی، افزود: نحوه ی پاسخگویی بدین صورت است که هر فردی طی تماس با این مرکز، بر اساس ضرورت و نوع سوال و مشکل خود در کمترین زمان و بهترین صورت ممکن راهنمایی می گردد.
وی، گفت: برخی مشکلات و سوالات با راهنمایی اپراتورهای مستقر در مرکز به صورت شفاهی پاسخ داده می شود، اما در برخی موارد نیاز به اعزام نیروهای امدادی در محل حادثه است که در این صورت، اپراتور سامانه 194 ابتدا اطلاعات و آدرس کامل مشترک را اخذ و در سیستم ثبت کرده، سپس به صورت آنلاین اطلاعات کامل مشترک به سیستم رایانه نزدیک ترین خودرو به محل حادثه ارسال و امدادگران با حضور سریع در محل حادثه اقدام به امدادرسانی یا برطرف کردن مشکل می کنند.
این مقام مسئول، اظهار داشت: سامانه 194 با بهره گیری از نیروهای امداد موتورسوار، باتوجه به ترافیک موجود در سطح کلان شهر اصفهان، زمان امدادرسانی را به حداقل ممکن رسانده است که این اقدام احتمال بروز خطرات را به طور چشمگیری کاهش می دهد لذا برای اطلاع از شرایط حاکم در محل حادثه در کوتاهترین زمان ممکن، تمامی موتورهای امدادی مجهز به سیستم موقعیت یاب آنلاین(GPS) می باشند که تمام فعالیت های آنها از طریق مرکز پیام 194، رصد و گزارش کار آنها بصورت آنلاین در سیستم ثبت می گردد.
مهندس علوی ، ادامه داد: اپراتورهای مستقر در سامانه مرکز کنترل و فوریت های گاز 194 در تمام ساعات شبانه روز به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم هستند، سیستم تلفنی این مرکز، مجهز به ثبت تمامی مکالمات شهروندان است که این امکان باعث می شود در صورت نارضایتی افراد از نحوه ی پاسخگویی اپراتور، مراتب فقط توسط مسول مربوطه بازبینی و نسبت به رفع مشکل اقدام شود، درضمن دسترسی به این مکالمات، کاملاً محرمانه وفقط با اجازه مدیران ارشد انجام می شود.
گفتنی است، مشارکت در مانور امنیت و آرامش با فراخوان نیروی انتظامی،مشارکت در مانور امداد و نجات و اسکان اضطراری با فراخوان شهرداری، برگزاری مانور آمادگی و مقابله با بحران با فراخوان مرکز کنترل و فوریت های گاز،مشارکت در مانور امنیت زندان با فراخوان سازمان زندان ها ، مشارکت در همایش هلال احمر، استقرارو آماده باش خودروهای امدادی در راهپیمایی 22 بهمن و روز جهانی قدس ،مراسم تشییع شهدای امنیت وهمکاری و ارتباط مستمر با ارگان های عملیاتی و امدادی (آتش نشانی،نیروی انتظامی،هلال احمر،شهرداری و...) از مهمترین اقدامات مشارکتی وعمومی این مرکز در سال گذشته بوده است.