چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 8447
منتشر شده در یکشنبه, 10 شهریور 1398 12:11
تعداد دیدگاه: 0
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی:
مسئولان بابت قتلگاهی که در جاده اصفهان مبارکه درست کرده اند از مردم عذرخواهی کنند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی از برخورد اروپایی ها در عدم اجرای برجام انتقاد کرد و اقدامات رئیس جمهور فرانسه برای مذاکره جدید را به تله ای تشبیه کرد که هرگز ایران در آن گرفتار نمی شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، زهرا سعیدی دقایقی قبل در نطق اضطراری خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: سازش ناپذیری در برابر ظلم مهمترین مکتب آموزش عاشورا است و این روزها به شدت نیاز داریم از این منش درس بگیریم، چرا که ایران پرچم دار مکتب تشیع است و الگوی آزادی و آزادگی بسیاری از مردم آزاده دنیا شده و نباید اقداماتی انجام دهد که به این منش آزادگی خدشه ای وارد شود.
وی اظهار کرد: اروپایی ها فرانسه ای را برای مذاکره جلو انداخته اند که تا چندی پیش مدعی بود دارد نقش پلیس بد را بازی می کند، اما ایران به هیچ عنوان در تله مذاکره گیر نمی افتد و غربی ها بدانند طبق فرموده رهبر حکیم و فرزانه جمهوری اسلامی، هرگونه مذاکره منتفی است و جمهوری اسلامی ایران هوشیار تر از آن است که خود را در دام وتله ای دیگر گرفتار کند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس تاکید کرد: اگر اروپایی ها هر چه سریعتر به تعهدات 11 گانه خود متعهد نشوند، گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران قوی تر برداشته می شود و این پیام روشنی خواهد بود برای آن هایی که چشم طمع به ایران اسلامی دارند.


تعلیم وتعلم یک رکن مقدس
سعیدی به وضعیت وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: در جامعه اسلامی اساسی ترین کار تعلیم و تعلم است، اما امروز این سئوال از دولت مطرح است که برای جامعه فرهنگی کشور در عمل چه کرده اید؟ در آستانه سال تحصیلی، معلمان که قرار است آینده تربیتی یک کشور را رقم بزنند با مشکلات زیادی مواجه هستند و تاکنون تنها وعده شنیده اند.
این عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: مسئولان برای رفع دغدغه فرهنگیان هرچه سریعتر برنامه ریزی کنند، چرا که دیگر گفتن و شنیدن کافی است و باید در این راستا شاهد روحیه جهادی و عمل گرایی باشیم.
وی با اشاره به این که در حال حاضر کشور 12 هزار میلیارد بدهی به فرهنگیان دارد، تصریح کرد: خیلی برای ما زشت است که روز به روز شاهد کوچک تر شدن سفره معلمان باشیم، در حالی که در تمام دنیا بهترین خدمات را به معلمان ارایه می کنند و بهترین ساختمان ها را به مدارس اختصاص می دهند، نه به ادارات و بانک ها و ...
این نماینده مجلس به موضوع واگذاری سهام شرکت آلومینیوم سازی وابسته به صندوق بازنشستگی فولاد نیز اشاره کرد و افزود: شیوه واگذری سهام این شرکت نیاز به تحقیق و تفحص دارد و باید به این مسئله به طور جدی ورود کرد، چرا که بازنشستگان فولاد در شرایط کنونی به اندازه کافی مشکل دارند که نباید اجازه داد این موضوع تشدید شود.


دولت زودتر لایحه ارایه کند
سعیدی در این نطق همچنین بر ارایه هرچه سریعتر لایحه "مالیات بر عایدی مسکن" از سوی دولت تاکید و ادامه داد: این طرح چنانچه به قانون تبدیل شود می تواند شفافیت مالی برای آن هایی که در زمینه احتکار مسکن فعال هستند ایجاد کند، اما برخی به عمد قصد دارند جوری وانمود کنند که این طرح می خواهد برای آن هایی که یک یا دو واحد مسکونی دارند مالیاات وضع کند که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
طراح قانون منع به گارگیری بازنشستگان خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی مردم امیدوارند به وعده خود برای اشتغال جوانان پایبند بمانید.

وی همچنین ادامه داد: فساد در سازمان ها و ادارات تنها این نیست که دزدی شود و یا مشکلات دیگری بوجود بیاید، بلکه اگر مسئولی را بدون شایسته سالاری به کار بگیریم، این خودش عین فساد است و برخی مسئولان متاسفانه شایستگی لازم را ندارند که دولت باید در این زمینه اقدام جدی صورت دهد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: یک نمونه از این مسائل بی توجهی مسئولان شرکت برق در نصب تیر های روشنایی جاده مبارکه به اصفهان است، تیر هایی که نصب شده ولی سازمان راهداری اعلام کرده که ایمنی لازم را ندارد و یک قتلگاه برای افرادی که از این جاده عبور می کنند، درست شده است.
وی تاکید کرد: از وزیر نیرو و راه می خواهیم سریع به موضوع ورود کنند و من از مسئولانی که بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی این تیرها را نصب کرده اند، می خواهم از تمام مردمی که از این جاده عبور کرده اند، به ویژه مردم استان اصفهان و بالاخص مردم شریف شهرستان مبارکه عذر خواهی کنند.

نوشتن دیدگاه