جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6852
منتشر شده در یکشنبه, 19 خرداد 1398 05:00
تعداد دیدگاه: 0
یک فعال سیاسی:
یک-فعال-سیاسی-دشمن-چون-مقاومت-مردم-ایران-را-دید،-به-فکر-مذاکره-افتاد

یک فعال سیاسی با اشاره به اینکه آمریکا از فشارهای اقتصادی به ملت ایران به اهداف مورد نظر خود نرسید، گفت: پرهیز از سانسور و مخفی کاری مسئولان، افزایش همبستگی و انسجام ملی، ارتقای بهره‌وری، اجرای اقتصاد مقاومتی و توزیع عادلانه امکانات می‌تواند به افزایش روحیه مقاومت جامعه در برابر دشمنان منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری همراز نیوز به نقل از ایسنا؛محمدجواد آرین منش  با اشاره به اینکه مقاومت مهمترین مسئله فعلی ما در عرصه سیاست خارجی است که رهبری هم بارها بر آن تاکید کرده‌اند، اظهار کرد: مقاومت به معنای دفاع و ایستادگی در برابر زیاده خواهی دشمنان است. در طول تاریخ همواره دو جبهه حق و باطل مقابل هم صف آرایی داشتند و محور مقاومت اسلامی در برابر نظام سلطه که مصداق بارز آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است، مقاومت کرده‌ است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی رفع ستم، حفظ حقوق ملت و استقلال ملی کشور نیازمند به مقاومت در ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. ما در طول ۴۰ سال گذشته در برابر انواع تهاجم‌ها مقاومت کرده‌ایم. در دفاع مقدس مقاومت ما نظامی بود. در دوران سازندگی در برابر تهاجم فرهنگی، مقاومت فرهنگی داشتیم و در شرایط کنونی هم در برابر فشارهای اقتصادی دشمن باید مقاومت اقتصادی داشته باشیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت و آمادگی مردم مهمترین مؤلفه مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی دشمن است، خاطرنشان کرد: آمادگی مردم مستلزم رفع موانع همبستگی میان مردم و مسئولان است. برای این هدف مسئولان باید صادقانه و شفاف شرایط کشور را برای مردم ترسیم کرده و از سانسور و مخفی کاری دست بردارند. این در حالیست که گاهی عکس این اتفاق را شاهدیم و اگر کمبود ارز یا اقلامی وجود دارد، به جای آنکه به مردم صادقانه گفته شود، بیان می‌شود که همه اقلام در بازار مهیاست اما مردم با افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها مواجه می‌شوند. این شرایط موجب می‌شود که اعتماد مردم کاهش یابد. در واقع عدم صداقت و شفافیت مسئولان در برابر مردم می‌تواند آسیب جدی به اعتماد مردم بزند.

آرین منش در ادامه تاکید کرد: افزایش همبستگی و انسجام ملی نیز موجب افزایش مقاومت در برابر دشمن می‌شود. ارتقای بهره‌وری و اجرای اقتصاد مقاومتی هم به تقویت روحیه مقاومت کمک می‌کند. در شرایط تحریم باید از امکانات موجود حداکثر بهره برداری را کرد. این در حالیست که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ما در مصرف انرژی جز پرمصرف‌ترین کشورها هستیم. در شرایط سخت اقتصادی باید امکانات به صورت عادلانه تقسیم شود و در توزیع امکانات و منابع نیز نظارت بیشتری انجام شود.

یک فعال سیاسی با بیان اینکه مردم هم باید به یکدیگر در این شرایط کمک کنند، تاکید کرد: اگر این شرایط و مولفه‌ها رعایت شود هم روحیه مقاومت افزایش می‌یابد و هم هزینه‌های مقاومت در برابر آمریکا کاهش خواهد یافت. آمریکا هر تحریمی که می‌توانسته انجام داده که آخرین آن همین تحریم پتروشیمی است و دیگر چیزی نمانده که آمریکا تحریم نکرده باشد، اما به نتیجه دلخواه خود نرسیده است. یعنی درست است که درآمدهای نفتی ایران را کاهش داده است اما نتوانسته آن را به صفر برساند. بنابراین علاوه بر این فشارهای اقتصادی، حرف از مذاکره هم می‌زند و حضور نمایندگان کشورهایی مثل آلمان و ژاپن در روزهای پیش رو به ایران نشانه علاقه دشمن به مذاکره است، زیرا دشمن چون مقاومت مردم ایران را در برابر فشارها و تحریم‌ها دید، به فکر مذاکره افتاده است.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه