سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4824
منتشر شده در سه شنبه, 16 بهمن 1397 18:13
تعداد دیدگاه: 0
نطق طوفانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان؛

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان امروز در مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت که 40 سالگی انقلاب را در حالی سپری میکنیم که بسیاری فکرش را نمی کردند که انقلاب اسلامی ایران حتی 40روز هم دوام بیاورد .


به گزارش خبر نگار پایگاه خبری همراز نیوز ؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به دست آورد های بی نظیر و گسترده انقلاب اسلامی گفت: بسیاری از موضوعاتی که این روز ها در کشور اتفاق افتاده است زیبنده انقلاب اسلامی نیست و برخی از مسئولان ما اصل انقلابی خود را فراموش کرده .
وی در خطاب به ریئس جمهور گفت : حامیان جوان شما کسانی هستند که که به شما رای دادند تا شاهد کاهش مشکلات اقتصادی باشند نه این که مشکلات اقتصادی آن ها را سرخورده کندوباعث شود هنرمندان و ورزشکاران در فضای مجازی و حامیان سیاسی شما از پشت تریبون اظهار شرمندگی کنند بخاطر حمایت از شما و نتوانند روی در روی مردم نگاه نکنند.
موسوی لارگانی با اشاره به انتشار عکس رئیس جمهور در توچال و جشن تولد معاون اول وی درکاخ سعد آباد گفت:در کنار این موج نا امیدی همزمان با انفجار قیمت ارز ، سکه و مسکن انتشار این نوع عکس ها جان همه را به آتش کشید انگار حضرات آنقدر فراغ بال دارند که بی اعتنا به مسائل این روز های ملت به کاخ نشینی و خوش گذرانی می پردازند،آقایان! اگر تفریح گروهی اتان تمام شده سری هم به بازار زده و از نزدیک ببینید که چه بر مردم می گذرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان این که مهم ترین بخش زندگی خانواده ها سبد غذایی آنها است گفت: گوشت از سفره های مردم حذف شده ،چرا دولت تامین گوشت قیمت مناسب را برای ملت ندارد؟ صفی که برای خرید گوشت منجمد تشکیل شده همان صفی است که برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس تشکیل شده بود ،چرا با عملکردمان کرامت مردم را این گونه خدشه دار می کنیم. دولت متعهد شده بود که حداقل سفره مردم را کوچک نکند وعده ای که عاقبتش هم چون سایر وعده های دولت بود.
موسوی لارگانی یک از اهداف انقلاب را پرداختن به مسائل فرهنگی عنوان کرد و گفت :متاسفانه توسعه فرهنگ در سایه سار توسعه سیاسی مغفول مانده است . اسفند ماه سال گذشته تا الان تنها 9جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است. سند 2030 بی سر و صدا و با کمک بهایان در حال اجرایی شدن است و اصلا مشخص نیست که چه کسی پاسخ گوی این تعهدات در کشور است.
سوءمدیریت مشکل آب رابه یک بحران تبدیل کرد
رئیس مجمع نمایندگان استان کج فهمی ،سوءمدیریت،دهن کجی به قانون و بی تدبیری دولت های مختلف را باعث ایجاد بحران آب از یک بحران زیست محیطی و اقتصادی به یک چالش امنیتی دانست و گفت :ضعف دولت در حل موضوع آب باعث اختلاف شدید قومیتی استان ها بین مردم ایران عزیز شده است.به دلیل بی مبالتی ها معضل کم.آبی روز به روز بیشتر شد و این رود مواج خشک شد و با روی کار آمدن دولت یازدهم برخی امیدوار بودند که نشاط به استان اصفهان بازگردد، اما به رقم وعده های صریح ریئس جمهور مبتنی بر جاری کردن آب در زاینده رود به صورت دائم همچنان شاهد اصفهان ستیزی و تصمیمات نابخردانه هستیم.
وی اظهار داشت :زاینده رود زندگی ساز به دلیل افزایش شدید بارگذاری ها و انتقال آب از اصفهان به سایر استان ها ,فروش حقابه های مردم و کشاورزان و محیط زیست بدون رضایت آن ها به صنعت آرام آرام خشک شد ومردمان اصفهان تنها حق خود را می خواهند ، دولت باید تکلیف حق آبه مردم استان و محیط زیست را مشخص کند.
موسوی لارگانی بیان داشت : با احیای زاینده رود بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در فلات مرکزی کشور حل می شود ونظام نباید تاوان سستی وزارت نیرو و برخی مسئولین کشور را بپردازد.

 

نوشتن دیدگاه