چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403, Wednesday 24 April 2024, مصادف با 15 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4481
منتشر شده در دوشنبه, 10 ارديبهشت 1397 16:28
تعداد دیدگاه: 0
فرمانده ارشد آجا در استان های اصفهان ،یزد، چهارمحال و بختیاری :

امیر آذر افروز خطاب به برادر سپاهی خود گفت: اگر دشمن در مورد سپاه پاسدارن فکر سویی داشته باشد باید بداند اولین سدی که مقابل خود خواهد دید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان در همایش وحدت و اخوت رده های مستقر سپاه و ارتش در استان اصفهان که به میزبانی سپاه صاحب الزمان(عج) برگزار شد ضمن خیر مقدم به فرماندهان ارتش گفت: دراستان اصفهان بحمد الله ارتباط نزدیکی بین رده های مستقر ارتش و رده های سپاه در استان وجود دارد و هیچ گونه مسئله ای که دل مشغولی ایجاد بکند وجود نداشته و ندارد بخصوص با حضور امیر آذر افروز که با روحیه ی انقلابی و ولایی و بسیجی استان از وجود ایشان متنعم است .
سرتیپ پاسدارغلامرضا سلیمانی با بیان اینکه این ارتباط عمیق ریشه ی تاریخی دارد گفت: این ارتباط با حضور انفاس قدسی شهدایی همچون سپهبد صیاد شیرازی و فرمانده دلاور شهید عباس بابایی در استان در زمان تاسیس سپاه پاسداران آغاز شد ه است.
سردار سلیمانی در پایان گفت: در شرایط فعلی هم امیر موسوی آنگاه که ضرورت دفاع از انقلاب اسلامی ایجاب می کند اینگونه به صحنه می آید و از سپاه پاسدارن دفاع می کند که مورد تقدیر فرمانده معظم کل قوا قرار می گیرد و این باعث افتخار برای کل نیرو های مسلح است.
در ادامه فرمانده ارشد آجا در استان های اصفهان ،یزد، چهارمحال و بختیاری گفت: در واقع ارتش و سپاه وحدت انسجام و همدلی خود را از ابتدای جنگ شروع کرده اند و در خلال دفاع مقدس تکمیل کردند و بعد وارد مرحله ای جدید شد که آن مرحله هم افزایی است و مرحله هم افزایی ایجاد نمی شود مگر اینکه همدلی و وحدت قبل از آن شکل گرفته باشد
امیر محسن آذر افروز: تشریح کرد :وحدت در درجه اول حکم خداوند است و دربین مومنان باید به شکل قوی تری صورت بگیرد ما اگر روایات اهلبیت را در زمینه نظامی بنگریم سراسر آیین نامه است و ماهیچ احتیاجی به آیین نامه خارجی نداریم .
سرتیپ دوم ستاد با ذکر روایاتی از پیامبر و امیرالمونین (ع) گفت: هم پیامبر اسلام و هم امیر المومنین در جنگ های که خود فرماندهی آن را برعهده داشتند تاکید بسیاری بر وحدت، پیکپارچگی ، پرهیز از افکار تشتت آمیز داشته اند .
امیر محسن آذر افروز همچنین با اشاره به سخنان امام راحل (ره) گفت: امام خمینی(ره) از ارتش وسپاه می خواست که یک ید واحد در مقابل مخالفان نظام اسلامی هستند و بحمد الله تا امروز این دو سازمان به وصیت امام خمینی(ره) عمل کرده اند.
فرمانده ارشد آجا در استان های اصفهان ،یزد، چهارمحال و بختیاری همچنین افزود : مقام معظم رهبری هم بر وحدت و برادی این دو سازمان توصیه هایی دارند و بر آشکار کردن این برادری ها تاکید می کنند و برگزاری این همایش ها هم برای آشکار کردن این برادری ها در مقابل دید مردم است.
این فرمانده نظامی با اشاره به هم افزایی منحصر به فرد نیرو های ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: تشکیل قرار گاه های عملیاتی مانند قرارگاه کربلا و انجام عملیات های دقیق و بسیار زیبایی مانند بیت المقدس و فتح المبین که در آکادمی های نظامی دنیا در حال تدریس است نمونه بارز این وحدت و برادری است.
وی خطاب به برادر سپاهی خود گفت: ما به عنوان سربازان پیرو امر ولایت اطاعت امر از رهبر خود می کنیم و راه روشن رهبرمان را با میل و رغبت تمام پی می گیریم و این اصرار بر همدلی بین سپاه و ارتش برای نشان دادن به استکبار جهانی است که اگر دشمن در مورد سپاه پاسداران فکر سویی داشته باشد باید بداند اولین سدی که مقابل خود خواهد دید ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
سخنران دیگر این مراسم سردار استکی فرمانده قرارگاه عملیاتی سید شهدا (ع) استان های اصفهان ،یزد، چهارمحال و بختیاری نیز با عرض خیر مقدم خدمت برادران ارتشی گفت : در اوایل انقلاب منافقین شعار انحلال ارتش را میداند، امام راحل با شناختی که از ارتش داشت مقابل آنها ایستاد و ارتش را مدافع انقلاب کرد .
وی افزود : بعد ها هم از این سخنان بر علیه سپاه از زبان برخی افراد خارج شد ، در زمان بنی صدر موقعی که به سپاه تجهیزات داده نمی شد برادران ارتشی به پاسداران مخفیانه سلاح می دادند.
وی تصریح کرد: امروز نیز برخی افراد در داخل و خارج با زبان منافقانه سعی در اختلاف بین نیرو های مسلح دارند که سرشان به سنگ خواهد خورد.
در پایان امیر آذر افروز ضمن درخواست عضویت و صدور کارت فعال بسیج برای فرماندهان ارتش استان اصفهان جهت همکاری بیشتر دو سازمان چند پیشنهاد از جمله انجام رزمایش مشترک توپخانه در هفته دفاع مقدس و تبادل اطلاعات در امرآموزش کارکنان و همچنین بسیجیان را داد که مورد استقبال فرماندهان سپاه استان قرار گرفت.
گفتنی است همایش وحدت و اخوت ارتش و سپاه در استان سال گذشته به میزبانی ارتش و امسال به میزبانی سپاه برگزار شد.

نوشتن دیدگاه