سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 11323
منتشر شده در پنج شنبه, 24 بهمن 1398 08:51
تعداد دیدگاه: 0
مجید نادرالاصلی:

نامزد یازدهین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بی تفاوتی به میراث فرهنگی را بی تفاوتی به هویت ملی ایرانیان دانست و اهمال در این زمینه را یک اقدام نابخشودنی ارزیابی کرد.


مجید نادرالاصلی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی همراز گفت : میراث فرهنگی بخشی از هویت ایرانیان است که نباید اجازه داد به راحتی این هویت خدشه دار شود.

وی با تاکید بر این که تاریخ ایران اسلامی امروز به عنوان مهمترین پشتوانه این هویت تلقی می شود، خاطرنشان کرد: ایران در برهه های مختلفی تاریخ ساز بوده که تمام مولفه ها در این برهه های تاریخی ارزش های ملی و هویتی تلقی می شوند و نباید مورد بی مهری قرار گیرند.

نادرالاصلی بی مهری به ابنیه تاریخی اصفهان را گناهی نابخشودنی خواند و افزود: این ابنیه امانت هایی هستند که چند صباحی دست ما بوده و باید آن ها را به بهترین شکل ممکن تحویل آیندگان دهیم، ولی بعضا دیده می شود با سوء مدیریت زمینه تخریب و یا آسیب دیدن به پایه های پل های تاریخی در اثر خشکی زاینده رود فراهم می شود؛ یا این که مسجدی در میدان تاریخی حضرت امام(ره) مورد کم لطفی قرار می گیرد و نمونه های زیاد دیگری از این دست که اتفاقا با تغییر وضعیت رئیس سازمان میراث فرهنگی از جایگاه معاونت رئیس جمهور به وزارت، جدیت نمایندگان مجلس در زمینه نظارت را که از وظایف ذاتی آنها است می طلبد.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری بر لزوم جدایی بودجه کشور از نفت تاکید دارند که اتفاقا یک دیدگاه اصولی در حوزه اقتصاد است و تمام اقتصاد دان ها نیز آن راقبول دارند، باید جایگزین بسیار قوی برای این کار داشته باشیم.

نادرالاصل با اشاره به این که در دنیای کنونی بسیاری از کشورها از پتانسیل گردشگری و توریسم برای جذب بودجه استفاده می کنند، خاطر نشان ساخت: امروز ما این پتانسیل را به خوبی در اصفهان و چندین شهر تاریخی دیگر داریم و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، در حالی که متاسفانه اکنون از وضعیت این میراث فرهنگی اخبار خوبی به گوش نمی رسد.

وی اضافه کرد: همانطور که نام شهدا برای ما ارزشمند است، به سبب ایثار و از خود گذشتگی که داشتند، باید نام آثار فاخر تاریخی هم برای ما ارزشمند باشد، چرا که شهدا رفتند تا ایران استقلال خود را به دست آورد و به کشورهای دنیا وابسته نباشد، ابنیه تاریخی نیز می توانند با توسعه صنعت توریسم، ایران را از وابستگی به نفت و بیگانگان نجات دهند.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چه من به مجلس راه یابم چه هر عزیز دیگری، باید بر این موضوع واقف باشیم که به عنوان نمایندگان مردم شریف اصفهان راهی مجلس شده ایم، مردمی که تاریخ حداقل هفت هزار ساله ویک تمدن چند هزار ساله را به عنوان پشتوانه فرهنگی خود دارند، مردمی که حماسه 25 آبان را آفریدند و از هر نظر شایسته خوب زندگی کردن هستند و این پشتوانه بار نمایندگان آن ها در مجلس شورای اسلامی را سنگین و سنگین تر می کند، پس می طلبد نظارت ها دقیق تر، فراگیر تر و همچنین خدایی تر صورت پذیرد تا مردم شریف اصفهان طعم خوش خدمت را در همه بخش های دولت، مجلس، قوه قضائیه و ... به خوبی درک ولمس کنند.

بنا بر این گزارش، مجید نادرالاصلی پیش از این از سال های 86 تا 88 به مدت 4 سال معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان بود که بر سر مسئله انتقال آب اصفهان از سرشاخه های زاینده رود، با استاندار وقت اختلاف نظرهایی نیز پیدا کرد.

 

رضا صالحی پژوه

نوشتن دیدگاه