جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21594
منتشر شده در چهارشنبه, 21 ارديبهشت 1401 14:01
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

حجت الاسلام والمسلمین متقی فر با تاکید بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج ، اظهار داشت: باید تلاش کنیم کمیت و کیفیت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده را بالا ببریم و مشاوره قبل از ازدواج را گام به گام نهادینه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در نشست با مدیران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده که در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، گفت: این ارتباط را غنیمت می دانیم و امیدواریم نکات و مسائلی را که مطرح می شود به جزئیات بررسی کنیم تا این تکلیف بزرگی که روی دوش همه ما قرار گرفته و امانتی که به ما منتقل شده را به خوبی انتقال دهیم و به سرانجام برسانیم.

وی درباره تعرفه و مالیات مراکز مشاوره خاطرنشان کرد: موضوع تعرفه در حیطه اختیارات ما نیست ولی وظیفه داریم پیگیری کنیم همچنین در خصوص موضوع مالیات مراکز مشاوره هم در حال پیگیری از کمیسیون اجتماعی مجلس هستیم که حداقل این مراکز از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند تا بتوانند خدمات خوبی به جامعه ارائه کنند.

متقی فر بر اهمیت کار پژوهش در حوزه مراکز مشاوره تاکید کرد و افزود: امسال بودجه خوبی را برای کار پژوهشی در حیطه کار مراکز مشاوره در نظر گرفتیم و نیازمندی های مراکز در حوزه ازدواج و طلاق را استان به استان و شهرستان به شهرستان احصا کردیم تا با برنامه ریزی صحیح و براساس پژوهش و تحقیق پیش برویم. به عنوان مثال در شهر تهران ۱۳۶ مرکز مشاوره داریم این درحالیست که در فیروز کوه یک مرکز هم وجود ندارد و این موضوعات باید اصلاح شود.

وی با بیان این که همه ما اذعان داریم که مشکلات در این حوزه بسیار است، گفت: به عنوان مسئول در این حوزه توقعم از مدیران مراکز مشاوره این است که درد را تکرار نکنند بلکه راهکار بدهند. نباید اظهار ناامیدی کرد و یک مدیر مرکز مشاوره باید راهکاری برای کمک و خدمت به مردم و جامعه ارائه کند.

حجت الاسلام متقی فر با بیان این که وظیفه ما پشتیبانی است‌، افزود: مراکز مشاوره در کف میدان هستند و همیشه باید در همه عرصه ها پیشران و رو به جلو باشند. کار پژوهشی برای مراکز مشاوره بسیار مهم است و کل کار ما باید بر اساس تحقیق و پژوهش باشد. به طور مثال همه عوامل طلاق را می دانند و نام می برند اما باید برای دانستن ریشه های طلاق کار تحقیقاتی دقیقی انجام شود. در مسئله یابی و پیشگیری از آسیب ها نیز تحقیقات و پژوهش بسیار اهمیت دارد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: مراکز مشاوره می توانند به گونه ای عمل کنند که مردم نه تنها در زمان مشکلات بلکه قبل از این که اقدامی را انجام دهند مشاوره بگیرند.
وی با تاکید بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج ، اظهار داشت: باید تلاش کنیم کمیت و کیفیت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده را بالا ببریم و مشاوره قبل از ازدواج را گام به گام نهادینه کنیم.
متقی فر با بیان این که تقویت و حرکت رو به جلوی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده دغدغه ماست، گفت: امیدواریم مدیران این مراکز ما را در جهت سرعت بخشیدن به این هدف یاری کنند.
وی آموزش را یکی دیگر از وظایف مراکز مشاوره برشمرد و تشریح کرد: یکی از وظایف مهم ما بحث آموزش است و این امر برای پیشگیری از آسیب ها بسیار تاثیر گذار است و در این راستا باید در برگزاری کارگاه های آموزشی دقت نظر داشته باشیم تا این آموزش ها با کمک مراکز مشاوره که بال مهمی در پیشبرد آموزش هستند به صورت استاندارد و با کیفیت بالا برگزار شوند.
حجت الاسلام متقی فر همچنین اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت مراکز آگاهی کامل پیدا کنیم، طرحی را تا بیست روز دیگر به صورت ملی آغاز خواهیم کرد که در آن به ظرفیت سنجی و ارزشیابی مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده خواهیم پرداخت.
وی تصریح کرد: این طرح چند خاصیت دارد که یکی از آن ها رتبه بندی مراکز است که براساس این رتبه بندی حمایت ها از مراکز مشاوره صورت می گیرد. همچنین مطابق با ظرفیت سنجی مکانی از مراکزی که نیاز بیشتری دارند حمایت می کنیم تا ان شاءالله خدمات دهی مراکز جهتگیری مناسبی پیدا کند که در این جهت نیز از مدیران مراکز تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند تا در این حوزه موفق عمل کنیم./ وزارت ورزش و جوانان

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه