شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 9390
منتشر شده در دوشنبه, 29 مهر 1398 14:29
تعداد دیدگاه: 0
تهران-انفجار-خونین-و-مرگبار-در-کارگاه-تولیدی-تصاویر

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر انفجار مرگبار در یک کارگاه در جنوب پایتخت درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 11:56 امروز حادثه انفجار در یک کارگاه تولیدی در جاده خاوران، محله قاسم‌آباد تهرانچی به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه...

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک کارگاه زیرزمینی به وسعت 80 متر بود که بر روی آن یک مغازه متروکه وجود داشت.

وی تصریح کرد: این کارگاه محل تولید و نگهداری اسپری تمیزکننده لاستیک و داشبرد خودرو بود که بروز انفجار شدید و آتش‌سوزی در آن منجر به تخریب شیشه‌ها، در و پنجره این کارگاه شده بود.

ملکی با اشاره به وجود تعدادی سیلندر گازمایع در ابعاد مختلف در این کارگاه، خاطرنشان کرد: اطلاعات اولیه حاکی از حضور دو کارگاه داخل کارگاه داشت که آتش‌نشانان در لحظات اولیه، یکی از کارگران را درحالیکه دچار مصدومیت شده، از کارگاه خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: دقایقی بعد نیز همزمان با خاموش کردن آتش و جست‌‌وجو در محل حادثه، کارگر دوم نیز از میان آتش خارج و مشخص شد وی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان هم‌اکنون در حال ایمن‌سازی محل حادثه هستند، گفت: آتش‌نشانان تعدادی سیلندر گاز را از محل حادثه خارج کرده‌اند.

ملکی متذکر شد: افرادی که با سیلندر گاز مخصوصاً سیلندرهای گازمایع کار می‌کنند باید بدانند کار با این سیلندرها بسیار خطرناک است؛ این گاز از هوا سنگین‌‌تر بوده و در کف قرار می‌گیرد، این گاز در صورت وجود نشتی و قرار گرفتن در زیرزمین، انباشته شده لذا باید سیستم تهویه مناسب برای گردش هوا در محل نگهداری سیلندر گاز وجود داشته باشد و از روشن کردن هرگونه فندک و آتش در محلهای مذکور خودداری شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه