چهارشنبه 29 فروردين 1403, Wednesday 17 April 2024, مصادف با 8 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 6488
منتشر شده در یکشنبه, 29 ارديبهشت 1398 15:50
تعداد دیدگاه: 0
کاشت-هزاران-قطعه-درخت-در-مناطق-شهریِ-انگلیس

بیش از ۱۳۰ هزار قطعه درخت قرار است طی دو سال آینده به عنوان بخشی از نبرد انگلیس با گرمایش جهانی در شهرهای سراسر این کشور کاشته شود.

به گزارشپایگاه خبیری همرازنیوز به نقل از  ایسنا، مایکل گوو، وزیر محیط زیست انگلیس امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد کمک‌های مالی برای کاشت این درختان از طریق صندوق چالش درخت‌های شهری در دسترس قرار خواهد گرفت.

این طرح که کمیسیون جنگلداری انگلیس آن را اداره خواهد کرد، برای افراد، مقامات محلی، موسسات خیریه و سازمان های غیر دولتی در دسترس خواهد بود. منابع مالی برای کاشت این درخت‌ها و نگهداری و مراقبت از آن‌ها طی سه ساله اول به منظور اطمینان از رشد مناسب آن‌ها تامین خواهد شد.

رییس کمیسیون جنگلداری انگلیس اعلام کرده که این طرح منجر به کاشت هر چه بیشتر درختان در نزدیکی محل زندگی و کار افراد و در نقاطی که مزایای درختان بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کند، می‌شود.

درختان نقش مهمی در مبارزه با گرمایش جهانی دارند، پدیده ای که به دلیل سوزاندن سوخت‌های فسیلی که کربن دی اکسید آزاد می‌کنند، ایجاد شده است. علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا و گرمایش جهانی، درختان در شهرها هم‌چنین سر و صدا را جذب کرده، خطر سیل را کاهش داده، در تابستان سایه فراهم آورده و با سلامت عمومی مناسب و رفاه کلی ارتباط دارند.

به نوشته روزنامه گاردین، رییس کمیسیون جنگلداری انگلیس با بیان این که یک نقشه برای بررسی مشمولیت‌ها پیش از اعطای کمک‌ هزینه کاشت و نگهداری از درختان تهیه شده است، اظهار کرد: ما به درختکاری‌های هر چه بیشتر طی ۲۵ سال آینده نیاز داریم و از همین رو از این سرمایه‌گذاری جدید برای طرح درختکاری استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه