سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4534
منتشر شده در دوشنبه, 25 تیر 1397 14:29
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل تأمین اجتماعی اصفهان:

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان لحن استاندار که روز گذشته فرصت دوروزه به او داده بود را تعجب‌آور توصیف و از عملکرد خود دفاع کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از فارس، محمد گورابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لحن استاندار اصفهان که روز گذشته فرصت دو روزه به او داده بود را تعجب‌آور توصیف و از عملکرد خود دفاع کرد.

وی با بیان این که سوء تفاهم باعث شده که کار به این‌جا برسد، افزود: موضوعی که باعث تکدر استاندار اصفهان شده احتمالاً به دلیل اطلاعات غیرواقعی است که به او داده‌اند و یا تحت تأثیر فضای آن مراسم این صحبت مطرح شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با تأکید بر این که در جلسه مشترکی با استاندار این مشکل را حل خواهیم کرد، گفت: در گذشته ثبات مدیریتی وجود نداشت و با فاصله‌های کوتاه مدیران تغییر می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان 22 نفر را از یک منطقه مشخص جذب کردند، زمانی که میز و امکانات برای این افراد وجود نداشت و همچنان به کار گیری این افراد مسائلی را برای اداره ایجاد کرده است.

گورابی اذعان داشت: امسال در هفته تأمین اجتماعی 50 طرح به افتتاح می‌رسد، توسعه فضای درمانی از جمله اولویت‌ها در این طرح‌ها بوده است.

وی با تأکید بر این که از کارفرمایی که در جنگ اقتصادی قرار دارد باید حمایت کنم، تصریح کرد: تأمین اجتماعی از یک طرف باید درامدهایش را تأمین کند و از طرفی در محل خودش مصرف کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: بیشترین شرمندگی من مقابل مستمری‌بگیران است که با این درآمد ناچیز باید گذران زندگی کند و حتی روی روز واریز آن حساب می‌کند.

وی با بیان این که ورشکستگی در تأمین اجتماعی معنا ندارد، ادامه داد: این واقعیت وجود دارد که مشکل نقدینگی داریم اما شرایط تأمین اجتماعی بحرانی نیست، سیستم بیمه‌ای به گونه است که بحران به وجود نمی‌آید چرا که بیمه پردازان درامد را تأمین می‌کنند.

گورابی تأکید کرد: 4 هزار و 500 میلیارد تومان منابع سال گذشته بود در حالی که 6 هزار و 500 مجموع هزینه‌ها بوده و این یعنی 2 هزار میلیارد تومان کمبود منابع؛ البته این کاهش در مورد کارفرمایان اعمال نشده است.

وی با بیان این که به هزار نفر از کارکنان پلی‌اکریل بیمه بیکاری هستند و در این خصوص نزدیک به 50 میلیارد تومان از دولت طلب داریم، ابراز داشت: مطالبات تأمین اجتماعی طی یک سال از 950 میلیارد تومان به هزار و 100 میلیارد تومان رسیده، در حالی که ابزارهای لازم برای تحت فشار قرار دادن کارفرما را داریم اما در این شرایط می‌دانیم که اقدام درستی نیست.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به قانون بخشیدگی جرائم خوش‌حساب، عنوان کرد: برای این که دامنه این قانون را گسترده کنیم، بخشنامه اصلاح و تعریف خوش حساب تغییر کرد؛ برای تمام کارفرماها نامه زدیم و این موضوع را به اطلاع آن‌ها رساندیم، 9 هزار و 600 کارفرما درخواست‌شان را ارائه دادند.

به گزارش فارس، روز گذشته در آئین نکوداشت روز ملی صنعت، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان خطاب به مدیرکل تأمین اجتماعی استان اعلام کرد که اگر تا دو روز دیگر مشکل دفترچه کارگران برطرف نشود، سرپرست جدیدی برای این اداره تعیین خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه