جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14742
منتشر شده در چهارشنبه, 09 مهر 1399 21:11
تعداد دیدگاه: 0
طی صدور بیانیه ای؛

طی صدور بیانیه ای جمع زیادی از پزشکان اصفهانی خواستار طرح دعوی قضایی دانشگاه علوم پزشکی علیه نماینده مردم خمینی شهر در مجلس و برخورد قضایی با وی شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
سرکار خانم دکتر چنگیز

با سلام
ضمن ابراز تاسف از ادبیات سخیف و صحبت‌های زننده و توهین‌آمیز نماینده خمینی‌شهر نسبت به شما و عضو ستاد کرونا در خصوص اعلام آمار مرتبط با بیماری کرونا و علل افزایش انتشار، هرچند اخلاق کریمانه شما در بی‌اعتنایی به توهین این شخص را قابل تقدیر می‌دانیم، اما به دلایل مشروحه ذیل و جایگاه شما، این اهانت را شخصی تلقی ننموده و خواستار انجام اقدام قضایی در خصوص این شخص می‌باشیم:

۱- شهرستان مورد بحث یکی از مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و حوزه خدمت کادر درمانی این دانشگاه بوده و اظهار نظر کارشناسی در خصوص علل افزایش آمار بیماری در راستای انجام وظایف قانونی دانشگاه بوده و نماینده شهرستان یا هر شخص با هر جایگاه نمی‌تواند با تصور باطل مالکیت یا قیمومیت بر شهرستان با سانسور و اعمال نظرات شخصی و غیر علمی باعث افزایش بار بیمارستانها، به خطر افتادن جان افراد بی‌گناه و تشدید آلودگی استان و کشور گردد.

۲- نماینده مجلس صرفا مختار به انجام وظیفه در چهارچوب مشخص و قانونی تعریف شده بوده و بدیهی است این چهارچوب نمی‌تواند مغایر سیاست های کلی نظام و مصالح مردم باشد. از طرف دیگر مصونیت سیاسی نماینده به معنای مصونیت در توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی نبوده و ایشان باید در قبال رفتار زشت خود پاسخگو باشد.

۳- تعداد زیادی از پرسنل درمانی در راه انجام وظیفه و نجات جان بیماران، سلامتی و جان خویش و خانواده‌های خود را به مخاطره افکنده‌اند. در خصوص منع اجرای مراسم و تجمعات خارج از چهارچوب‌ها و پروتکل‌های ابلاغی نیز قبلا تذکرات لازم از سوی جامعه پزشکی و مراجع بهداشتی و درمانی داده شده و نهایتا تاکید مقام معظم رهبری بر رعایت دستورات ستاد کرونا، فصل‌الخطاب پرهیز از هرگونه خودسری و اعمال سلیقه شخصی و غیرمنطقی بوده است. لازمست در خصوص میزان تقصیر این شخص در ایجاد و تشدید بحران و علت دفاع ناموجه وی از تخلفاتی که باعث مرگ و میر افراد بی‌گناه گردیده تحقیق و بررسی کارشناسانه بعمل آید.

لذا امضا کنندگان ذیل، اعضای جامعه پزشکی استان اصفهان از شما بعنوان مقام مسئول حفظ و تامین سلامت مردم و کادر درمانی می‌خواهیم که خارج از ابعاد شخصی مساله و در راستای انجام وظایف قانونی و تعهدات اخلاقی خود، ضمن پیگیری توهین این شخص به جایگاه ریاست دانشگاه بعنوان نماینده کادر زحمتکش درمانی و بهداشتی، در خصوص شناسایی و معرفی مقصرین و مسببین فاجعه افزایش آمار مرگ در شهرستان مربوطه به مرجع قضایی اقدامات لازم را بعمل آورید.

رونوشت:
-استاندار محترم استان اصفهان
-فرماندار محترم شهرستان خمینی‌شهر

 

امضاء جمع زیادی از پزشکان و کادر درمانی استان اصفهان (اسامی در دفتر این تحریریه محفوظ است)

دیدگاه‌ها  
  +1
متاسفانه توهین صدا وسیما ورئیس علوم پرشکی به مردم یک شهرستان را نادیده گرفیید وکل کشور را هم در خطر این شهرستان نمایش دادید وبه نماینده این مردم هم حمله کردید.
پشت پرده این داستان مشخص است ولی خدا عاقبت این حرکت را ختم بخیرکند
  +1
سلام. چرا جو ایجاد می‌کنید؟ جمع زیادی یعنی چند نفر؟ صریح بگین این بیانیه چند امضا داشته، چند تا پزشک و چند تا پرستار تا اگه دروغتون برملا شد بشه پیگیری کرد. دنبال چی می‌گردید؟ تحقیر یک شهر پر افتخار یا خالی کردن عقده های سیاسی نسبت به نماینده‌ای که از جناح شما نیست؟
نوشتن دیدگاه