شنبه 1 ارديبهشت 1403, Saturday 20 April 2024, مصادف با 11 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 14687
منتشر شده در یکشنبه, 06 مهر 1399 10:33
تعداد دیدگاه: 0
ایجاد۱۰-مرکز-ارتقا-و-بهبود-مدیریت-برای-مدیران-مدارس-استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی از ایجاد ۱۰ مرکز ارتقا و بهبود مدیریت برای مدیران مدارس استثنایی...

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی از ایجاد ۱۰ مرکز ارتقا و بهبود مدیریت برای مدیران مدارس استثنایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: فعالیت‌های میدانی همکاران در جبهه اصلی تعلیم و تربیت نباید با جلسات و کارهای حاشیه‌ای نادیده گرفته شود.

وی به اصول ۸ گانه ترسیم‌شده در شرایط کرونایی اشاره و تصریح کرد: عدم توقف آموزش، پوشش حداکثری مدل های آموزشی، انعطاف‌پذیری وتطبیق با شرایط جدید کرونایی، راهبری مدیر مدرسه، عدالت آموزشی، سلامت‌محوری، خانواده محوری و تحول‌خواهی مبتنی بر سند تحول بنیادین ازجمله اصولی هستند که در شرایط فعلی در دستور کار قرار دارند.

حسینی افزود: چندین شاخص در حوزه استثنایی داریم که خروجی چند بسته تحولی در آموزش‌وپرورش استثنایی است ازجمله؛ بسته تحولی مداخله بهنگام، بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها و کاهش تمرکز و اجتماعی شدن آموزش‌وپرورش و … است.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ فضای آموزشی به ۲۱۰ مدرسه نیاز داریم علیرغم تلاش‌های انجام‌شده، همچنان ۱۱۴ باب مدرسه باقی‌مانده است که سهم استان آذربایجان شرقی ۱۳ مدرسه است لذا ۲ باب مدرسه برای امسال باید از هر لحاظ در این استان مناسب‌سازی شوند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی گفت: تجهیزات لازم را باید مناسب‌سازی کنیم ،۱۰۵ قلم تجهیزات برای دانش آموزان استثنایی نیاز داریم که با نهضت توان‌افزایی ۵۰ درصد تأمین‌شده و ۵۰ درصد بقیه با استفاده از خیرین تأمین می‌شود.

وی سهم آذربایجان شرقی را از فضای ورزشی موجود در ۳۵۰ مدرسه ۲۰ فضای ورزشی اعلام و عنوان کرد: ۱۰ مرکز ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی در کشور می‌خواهیم دایر کنیم و هدف این است که همه مدیران استثنایی در سال دورهم جمع شوند تا تجارب را انتقال دهند و با برخی کلاس‌هایی که برگزار می‌شود به‌روز شوند.

حسینی تصریح کرد: پایگاه جامع آموزش استثنایی در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود و سامانه ندای همراه در این استان مستقر خواهد شد تا تمام مشکلات طرح فراگیر را پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: پایگاه جامع آموزش استثنایی در کشور نیز برای تمام دوره‌ها راه‌اندازی شده است که در دورترین نقطه مطالب بهترین معلم بارگذاری و استفاده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی اظهار کرد: پارلمان معلمان، دانش آموزان و اولیا در سال ۱۳۹۹، با مشارکت ۳۰ درصد هر سه قشر استقرار خواهد یافت و ۱۰ درصد معلمان کم‌توان ذهنی در آموزش مهارت‌های چندگانه مشارکت می‌کنند.

نوشتن دیدگاه