دکتر پیمان صابریان؛ رئیس اورژانس تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره مزاحمت‌‌های تلفنی ایجادشده برای اورژانس اظهار کرد: با فرهنگسازی که انجام شده است، تعداد مزاحمین تلفنی اورژانس کاهش یافته است؛ پیش از این روزانه بین 20 تا 30 درصد از تماس‌‌ها، مزاحمت‌‌های تلفنی بوده‌‌اند؛ طی 24 ساعت گذشته از 15 تا 16 هزار تماس حاصل شده با اورژانس تهران، تعداد مزاحمین تلفنی ما 483 مورد بوده است.

وی افزود: مزاحمین تلفنی باعث می‌‌شوند خدمات اورژانس به افراد نیازمند دیرتر ارائه شود.

صابریان در پاسخ به این سؤال که هماهنگی سازمان اورژانس تهران با دستگاه‌‌های قانونی و قضایی برای برخورد با متخلفین چگونه است، تصریح کرد: ما در تمام سطوحی که قابل پیگیری است، مشارکت داریم و باید به جایی برسیم که حتی یک مزاحمت تلفنی نیز وجود نداشته باشد؛ ما با مزاحمان تلفنی یا افرادی که برای آمبولانس‌‌ها مشکل ایجاد می‌‌کنند، برخورد قانونی می‌‌کنیم زیرا اورژانس امسال، شرایط متفاوتی نسبت به سال‌‌های گذشته دارد.

نحوه خدمت‌‌رسانی اورژانس به ناشنوایان

رئیس سازمان اورژانس تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه خدمات‌‌رسانی اورژانس به ناشنوایان تصریح کرد: اطلاعات این افراد اخذ و در سامانه اورژانس بارگذاری شده است؛ وقتی این افراد با اورژانس تماس می‌‌گیرند مشخص می‌‌شود که فرد دچار مشکل در بینایی، تکلم یا شنوایی است و اعزام آمبولانس برایشان انجام می‌‌شود.

انتهای پیام/