سه شنبه 4 ارديبهشت 1403, Tuesday 23 April 2024, مصادف با 14 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 7573
منتشر شده در چهارشنبه, 26 تیر 1398 20:15
تعداد دیدگاه: 0
تلاش-برای-رسمی-شدن-بازارچه‌های-مرزی-استان-کرمانشاه

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: بحث رسمی شدن بازارچه‌های مرزی استان به هیئت دولت رفته و امیدواریم به تصویب برسد.

به گزارش ایسنا، هدایت حاتمی در نشست مشترک فرمانداران مرزی و مدیران کل حوزه اقتصادی استان با سرکنسول ایران در اربیل عراق با اشاره به موقعیت ویژه استان کرمانشاه و داشتن مرز با دو بخش عربی و کُردی عراق، گفت: این فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه تجارت مرزی استان است، اما هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت‌های مرزی استان استفاده مطلوب داشته باشیم.

 وی استان کرمانشاه را مهمترین محور صادراتی با عراق ذکر کرد و افزود: در خصوص صادرات ما به عراق دو مسئله وجود دارد. یکی اینکه بازار عراق تنها به کالاهای ایرانی متکی نیست و ما رقیبان جدی در بازار عراق داریم که باید با برنامه ریزی و نیاز سنجی دقیق در بازار عراق جایگاه خودمان را در آنجا محکم کنیم.

وی ادامه داد: دوم اینکه ما باید بازار عراق را دو  طرفه کنیم، یعنی همانگونه که صادر داریم برخی از کالاهای مورد نیازمان را هم از طریق عراق وارد کنیم تا بتوانیم به یک در هم تنیدگی اقتصادی برسیم و نیاز متقابل به وجود بیاید.

 معاون استاندار کرمانشاه تسهیل امور مرزی از جانب عراق را یکی از عواملی ذکر کرد که می‌تواند بر رونق تولید و صادرات کشورمان تاثیر مثبت بگذارد.

حاتمی اظهار کرد: بحث رسمی شدن بازارچه‌های مرزی استان به هیئت دولت رفته و امیدواریم به تصویب برسد. از کنسول ایران در اربیل هم انتظار داریم با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان کرمانشاه، تمام توان خود را در خصوص رفع موانع و تسهیل در تجارت مرزی استان بکار بگیرند.

 معاون استاندار کرمانشاه گفت:  آمادگی  داریم تمام مشکلات داخلی مرزها و بازارچه‌های استان را در سریعترین زمان ممکن حل کنیم و همین انتظار را هم از دولت عراق در خصوص مرزها و بازارچه‌ها داریم.

انتهای پیام

نوشتن دیدگاه