پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4539
منتشر شده در یکشنبه, 31 تیر 1397 15:30
تعداد دیدگاه: 0
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی، سازگاری با کم‌آبی تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب است؛ پس می‌طلبد مردم مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در نشستی با مدیران ارشد شهرستان اردستان گفت: هم‌اکنون مصرف سرانه آب در اصفهان 154 لیتر در شبانه‌روز است در حالی‌ که استاندارد جهانی آن 110 لیتر در شبانه‌روز است پس می‌طلبد با تغییر سبک زندگی، آب را درست مصرف کنیم.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفت، افزود: دریازده سال گذشته با اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف اعمال شد سرانه مصرف از 189 لیتر در شبانه‌روز به 154 لیتر در سال 96 کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این‌که زنگ خطر به صدا درآمده زیرا میزان تولید با میزان مصرف همخوانی ندارد، گفت: بیش از یک دهه از وقوع خشک‌سالی در کشور می‌گذرد به‌ طوری‌ که هم‌اکنون در مرحله تنش آبی قرار داریم که در آن منابع آبی موجود برای تأمین آب یک شهر، شهرستان یا روستا کمتر از آب مورد نیاز در اوج مصرف است.

امینی عنوان کرد: هدف ما از ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کاهش مصرف میان تمام بهره‌برداران است به نحوی که مصارف خانگی به 120 لیتر در شبانه‌روز کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر کاهش 20 درصدی مصرف آب تأکید و عنوان کرد: مدیریت هوشمند و بالانس کردن فشار تمام نقاط شبکه و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری ملی و استانی و شبکه‌های مجازی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مهدهای کودک و برپایی کارگاه ابزار و تجهیزات کاهنده مصرف در خانه فرهنگ آب، تشکیل اکیپ 100 نفره مروجین مصرف بهینه آب برخی از فعالیت‌ها در زمینه بوده است.

وی به دیگر اقدامات فرهنگی پیرامون ترویج مصرف بهینه آب در جامعه پرداخت و تصریح کرد: برگزاری جشنواره نخستین واژه آب در سطح مدارس استان، برگزاری جشنواره طنین زنگ آب، برگزاری مسابقه نقاشی «آب= زندگی»، برگزاری طرح آموزش ضمن خدمت معلمان مقطع اول ابتدایی در سطح استان و ...از جمله اقدامات فرهنگی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور خاطرنشان کرد: کشور ایران از لحاظ جغرافیایی در منطقه خشک و نیمه‌خشک و در مجاورت دو کویر پهناور لوت و مرکزی واقع شده است.

امینی ادامه داد: متوسط بارندگی در ایران یک‌سوم متوسط میزان بارندگی جهان و حدود 220 میلی‌متر در سال است که خود مؤید این حقیقت است که کشور ما در اقلیم خشک جهان واقع شده است، به‌گونه‌ای که 84 درصد از مساحت کشورمان در منطقه نیمه خشک، خشک و بیابانی قرار گرفته و تنها 16 درصد از آن جزو مناطق مرطوب و نیمه مرطوب می‌باشد.

وی با بیان این‌که شرکت آبفا استان اصفهان، تاکنون با واگذاری بیش از یک میلیون و 100 هزار فقره انشعاب آب، جمعیتی بالغ بر 4 میلیون نفر را در 92 شهر استان تحت پوشش خدمات آب‌رسانی قرار داده است، اظهار داشت: با توجه به کاهش منابع آبی، سازگاری با کم‌آبی تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب است؛ پس می‌طلبد مردم مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با توجه به ثبت درخواست مشترکین از طریق سامانه 1522 به‌ منظور دریافت لوازم کاهنده مصرف بیان داشت: شرکت آبفا استان اصفهان در ماه‌های اخیر به منظور دسترسی مردم به لوازم کاهنده مصرف اقدام ثبت درخواست و ارائه لوازم کاهنده به‌ صورت تقسیط به مشترکین کرد چراکه استفاده از این تجهیزات، کاهش 30 الی 40 درصدی مصرف را به دنبال دارد.

نوشتن دیدگاه