پنجشنبه 30 فروردين 1403, Thursday 18 April 2024, مصادف با 9 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 4322
منتشر شده در یکشنبه, 13 اسفند 1396 17:40
تعداد دیدگاه: 0
حجت الاسلام سالک:

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به استاندار اصفهان ضمن یادآوری وعده‌ها جهت حل مشکل حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان، خواستار حضور استاندار به همراه نمایندگان مجلس در این منطقه و بازدید از شرق اصفهان شد. مشکل کم‌آبی در کل استان اصفهان و البته به صورت ویژه در حوضه آبریز زاینده‌رود در...

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به استاندار اصفهان ضمن یادآوری وعده‌ها جهت حل مشکل حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان، خواستار حضور استاندار به همراه نمایندگان مجلس در این منطقه و بازدید از شرق اصفهان شد.

 مشکل کم‌آبی در کل استان اصفهان و البته به صورت ویژه در حوضه آبریز زاینده‌رود در چند سال اخیر شدت گرفته و نمود بیشتری داشته است، به نحوی که بیم آن می‌رود که زاینده‌رود به رودی فصلی تبدیل شود البته اگر در همین حد هم آب به آن برسد.

همین جاری نبودن آب در زاینده‌رود به مرور مشکلاتی را برای تالاب گاوخونی به وجود خواهد آورد، در کنار این مسأله بحث حق‌آبه کشاورزان زحمتکش به ویژه در شرق اصفهان وجود دارد که به دلیل کم‌آبی و نرسیدن آب برای کشت و زرع مشکلات زیادی را متحمل شده‌اند.

این کشاورزان زحمت‌کش در شرق اصفهان مدتی است که به صورت آرام تجمعاتی در مطالبه رسیدگی به وضعیت حق‌آبه منطقه‌شان برگزار می‌کنند و در هفته گذشته بود که امام جمعه، اعضای شورای شهر و مسؤولان نیروی انتظامی در جمعشان حاضر شدند تا گوشی شنوا برای مطالبتشان باشند.

در راستای لزوم حضور مسؤولان در کنار مردم و از نزدیک شنیدن دغدغه‌ها و مشکلاتشان حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با نگارش نامه‌ای به محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان ضمن یادآوری وعده‌ها جهت حل مشکل حق‌آبه کشاورزان شرق اصفهان که در صورت عدم رسیدگی به موقع، مسائل امنیتی را به دنبال دارد، خواستار حضور استاندار به همراه نمایندگان مجلس در این منطقه و بازدید از شرق اصفهان شده است.

در نامه حجت‌الاسلام احمد سالک به استاندار اصفهان آمده است: «همان‌گونه که مستحضر هستید استان اصفهان بیش از ده سال با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند، به ویژه شرق اصفهان و مردم شریف، زحمتکش، از خانواده های ایثارگران، اغلب کشاورز می‌باشند و به دلیل عملی نشدن مصوبات شورای عالی آب و نبود آب کشاورزی به در رنج و با مشکلات فراوان و نگرانی از معیشت و دغدغه‌های زندگی روبرو هستند و در صورت عدم رسیدگی به موقع مسائل امنیتی به دنبال دارد، از طرفی باید حق‌آبه‌ها و پرداخت خسارت کامل به آن‌ها داده می‌شد که با وعده و وعید گذاشته شده است، بنابراین تقاضامندم ترتیبی دهید که از این منطقه وسیع به دعوت این‌جانب و با حضور نمایندگان بازدیدی داشته و آرامشی حاصل شود».

 

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه