جمعه 7 ارديبهشت 1403, Friday 26 April 2024, مصادف با 17 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 21030
منتشر شده در یکشنبه, 30 آبان 1400 15:41
تعداد دیدگاه: 0

انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان با انجمن برق و الکترونیک استان آذربایجان شرقی در اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، طی بازدیدی که توسط صنایع منتخب استان آذربایجان شرقی به میزبانی انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان برگزار شد، دو طرف به منظور بررسی شرایط اقتصادی و تجاری و تعاملات گسترده با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.
در این دیدار که با حضور جمعی از صنایع منتخب استان آذربایجان شرقی ( تبریز ) به میزبانی انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان برگزار شد سید محسن پورسعید رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک اصفهان ضمن خیر مقدم به میهمانان و یادآوری رشادت ها و دلاوری های مردم تبریز طی سالهای گذشته با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی و سیاست های اشتباه تجاری گفت: متاسفانه سال های سال است که خام فروشی در کشور رونق گرفته است و به همین منظور صنایع نمی توانند در راستای تولید بهتر قدم موثر بردارند.
وی همچنین تصریح کرد: صنایع برق و الکترونیک هم نیز از این قائده مستثنی نبوده و پیشرفت چشمگیری از چند سال اخیر تا کنون نداشته اند.
محسن پور سعید در ادامه صحبتهای خود با اشاره به ایجاد تفاهم بین تبریز و اصفهان گفت: انجمن های برق و الکترونیک دو شهر اصفهان و تبریز می توانند با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده به تعامل و همکاری بپردازند تا با استفاده از توانایی های خود در راستای توسعه جدی این صنعت قدمهای مثبتی بردارند.
وی ادامه داد: گسترش ارتباطات در سایه تعامل دو استان می تواند زمینه ساز تعاملات بهتر با دیگر انجمن های کشور شود.
رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان باور دارد: متاسفانه سطح فعالیتهای انجمن های صنایع همگن برق در کشور زیاد نیست و باید با ایجاد انجمن برق و الکترونیک کشور به توسعه همکاری ها و فعالیت ها کمک شود.
وی تعامل انجمن برق با نهادهای همچون خانه صنعت، معدن و تجارت استان، نمایشگاه بین المللی اصفهان و اتاق بازرگانی استان اصفهان را مطلوب دانست و عنوان کرد: خوشبختانه انجمن برق و الکترونیک استان تعاملات گسترده ایی با نهادهای مختلف برای پیشرفت همه جانبعه اعضا برقرار کرده که می توان به اجرای نمایشگاه برق استان اشاره کرد.


انجمن منسجمی داریم
مهندس محمد علی سلطانی رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک آذربایجان شرقی (تبریز) در ادامه جلسه با اشاره به واحدهای صنعتی فعال در این استان گفت: انجمن برق تبریز 43 واحد عضو دارد که این صنایع دارای انسجام و روحیه کارتیمی قوی هستند.
وی همچنین تصریح کرد: ما قوانینی در انجمن داریم که استانداردها و کیفیت برای شروع و ادامه کار بررسی می شود و حتی مواظب هستیم خط تولید بی کیفیت وارد نشود.
رئیس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک آذربایجان شرقی (تبریز) گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 37 سال است انجمن تاسیس شده است تا کنون هیچ کمکی از دولت برای هزینه های انجمن نگرفتیم و تمامی هزینه های نجمن را اعضا متقبل می شوند.
نائب رئیس خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی به تدوین استانداردها گفت: خوشبختانه در تدوین و اجرای استانداردهای لازم جهت ساخت و تولید اتحاد و همدلی داریم و مواظب هستیم کیفیت محصولات تولیدی فدای کمیت نشود.


صنعت برق و الکترونیک در طولانی مدت خوب کار نکرد
پروفسور علی رستمی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک آذربایجان شرقی (تبریز) در ادامه این جلسه با اشاره به عدم موفقیت مطلوب صنایع برق و الکترونیک گفت: متاسفانه در طی سالهای اخیر تا کنون دستاوردهای خوبی در کشور کسب نکرده است و این مساله را می توان از ضعف این صنعت نام برد.
وی با اشاره به کشورهای توسعه یافته گفت: یکی از دلیل های پیشرفت صنایع مختلف از جمله برق و الکترونیک استفاده از منابع دولتی برای بخش خصوصی و استارت آپ ها است اما در ایران این مساله به ندرت اتفاق می افتد و در برخی از موارد حتی کمکی از سوی دولت برای بخش خصوصی صورت نمی پذیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه تبریز ایجاد تفاهم بین بخش خصوصی را یکی از محورهای توسعه در ایران دانست و این خصوص بیان داشت: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی باید نهادهای خصوصی و انجمن ها مردمی تعاملات موثر با هم داشته باشند و در غیر اینصورت نمی توان روی کمک های دولتی برای توسعه کار حساب کرد.
وی متذکر شد: اگر ما نتوانیم راههای برون رفت از وضعیت نابسامان اقتصادی را برای صنایع خود ایجاد کنیم متاسفانه این صنایع مجبور به تعدیل یا تعطیلی کامل هستند.


انجمن برتر کشور در سال گذشته شدیم
زهره باطنی دبیر انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان در ادامه این جلسه با اشاره به دستاوردهای انجمن گفت: انجمن برق و الکترونیک اصفهان توانسته افتخارات متعدد استانی و کشوری دست پیدا کند. خوشبختانه با تلاشهای انجمن در سالهای گذشته توانستیم انجمن برتر کشور شویم.
وی با اشاره به انجمن برق و الکترونیک اصفهان گفت: انجمن برق و الکترونیک استان در راستای توانمند سازی اعضای خود دائما در حال رایزنی با سازمانهای مختلف است همچنین این انجمن سعی می کند برای تشویق صنایع برتر حوزه برق و الکترونیک آنها را به سازمانهای ذیربط معرفی کند.
گفتنی است در این جلسه اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان آذربایجان شرقی (تبریز) همچنین نماینده شرکت شهرکهای صنعتی تبریز حضور داشتند و در این جلسه به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
همچنین اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان نیز متقابلا مباحث مختلفی در راستای مشکلات و همکاری های متقابل را در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به همین منظور در این جلسه قرار شد تا تفاهم نامه همکاری بین دو انجمن استانی برای گسترش همکاری های متقابل نوشته و امضا شود.


انتهای پیام

نوشتن دیدگاه