جمعه 31 فروردين 1403, Friday 19 April 2024, مصادف با 10 شوال 1445
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13805
منتشر شده در پنج شنبه, 16 مرداد 1399 13:54
تعداد دیدگاه: 0
احیای-۴۳۰-واحد-صنعتی-از-ابتدای-امسال

نیشابور ـ سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه واحدهای تولیدی زیادی داریم که در کشور متوقف شده‌اند، گفت:...

نیشابور ـ سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه واحدهای تولیدی زیادی داریم که در کشور متوقف شده‌اند، گفت: در چهار ماهه اول سال ۴۳۰ واحد صنعتی احیا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مدرس خیابانی ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های تولیدی در نیشابور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جهش تولید شاهد هستیم که واحدهای تولیدی به تناسب، افزایش ارقام تولید را دارند و همچنین در حال توسعه واحدهایشان هستند.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه سیاست وزارت صمت حمایت از تولیدکنندگان و ممنوعیت واردات است و جلوی واردات کالاهایی که در داخل تولید داریم را می‌گیریم، افزود: تولید به سرعت در کشور در حال حرکت است و تصورم این است که واحدهای تولیدی و صنعتی را فراتر از قبل ببینیم.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی زیادی داریم که در کشور متوقف شده‌اند، ادامه داد: همه با هم در تلاش هستیم تا این واحدها مجدد فعال شود که در چهار ماهه اول سال نیز ۴۳۰ واحد صنعتی احیا شده است.

مدرس خیابانی گفت: به دنبال آن هستیم تا در قالب یک خط ویژه، مواد اولیه را به تولیدکنندگان شناسنامه دار معتبر و بزرگ کشور تخصیص دهیم و همچنین مالیات ارزش افزوده‌شان را بازگشت داده و ترخیص کالاها از گمرک را سرعت بخشیم.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر اینکه نباید هیچ مواد اولیه و ماشین‌آلاتی در گمرکات بماند، اظهار کرد: تولیدکنندگانی که مواد اولیه‌شان در گمرکات کشور هستند به وزارت صمت مراجعه کنند.

مدرس خیابانی، تنها و مطمئن‌ترین مسیر عبور از تحریم و ویروس کرونا را بخش تولید عنوان کرد و گفت: عزم دولت و حاکمیت، این است که با انسجام ملی نگذارند دشمنان نظام به خواسته‌های خود برسند.

وی بیان کرد: ۷۰ هزار پروژه در کشور داریم که از این میزان، ۱۳ هزار پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و چهار هزار پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: وزارت صمت با همکاری تمام دستگاه‌ها در راستای تخصیص منابع ارزی، تأمین مواد اولیه و همچنین در حال تدوین ساز و کار جدید در بورس است تا قیمت عرضه مواد اولیه خودمان را بالاتر از قیمت جهانی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساز و کار جدیدی در عرضه فلزات اساسی به بورس ابلاغ شده است، گفت: حد نهایت قیمت عرضه شده در بورس باید معادل قیمت جهانی ضرب در ارز نیما باشد.‌

نوشتن دیدگاه